5 ponturi pentru bărbații care aleargă

0
1562

De Cindy Kuzma. Adaptare de Cristiana Cornea. Foto: Fotolia.

Dar ce se întâmplă după ce depăşeşti toate recordurile personale sau după ce slăbeşti numărul de kilograme pe care ţi l-ai propus? Am pregătit pentru tine cinci ponturi pentru a-ţi găsi motivaţia să alergi mai departe.

1. Aleargă dimineaţa
Ai plănuit ca azi să alergi acei kilometri demult promişi, dar având obligaţiile de familie, job şi altele, nu ai reuşit? Cel mai bun pont: pune alergatul printre primele sarcini de pe lista zilnică.

,,Oamenii care aleargă dimineaţa devreme au senzaţia că au făcut atât de multe înainte ca ceilalţi măcar să se trezească şi se simt energici datorită dozei mare de endorfine”, spune Lisa Reichmann, antrenor.

2. Transformă alergatul într-o rutină
Începe cu o zi sau două pe săptămână. Când ştii că ai restul de patru-cinci zile libere, vei suporta mai uşor trezitul de dimineaţă. Însă ai grijă ca noaptea dinaintea zilei de alergat să te odihneşti suficient.

De asemenea, pregăteşte hainele, încălţămintea, apa şi celelalte accesorii cu o seară înainte, ca să elimini orice scuză a doua zi.

3. Antrenează-ţi rezistenţa în mod constant
Antrenarea muşchilor reduce riscurile de a te răni în timpul alergărilor, dar ajută şi dacă vrei să faci performanţă, potrivit unui articol din Sports Medicine.

,,Îţi poţi face propriul set de exerciţii, dar ai grijă să alegi câte un exerciţiu pentru fiecare grupă de muşchi”, spune Rebekah Mayer, trainer la Life Time Run. Poţi face asta de două sau trei ori pe săptămână.

4. Asigura-te că dormi suficient
Somnul are cel mai mare impact asupra celor care aleargă. ,,Lipsa lui nu numai că îţi afectează obiceiul de a face sport sau sănătatea, dar şi viaţa de familie sau jobul”, spune Sapper. În medie, un om are nevoie de la şase până la nouă ore de somn pe noapte.

Câteodată e bine să tragi un pui de somn şi în timpul zilei, dacă îţi permite programul, întrucât îţi energizează corpul şi îţi calmează creierul.

5. Mănâncă mai multe legume
Legumele trebuie să fie elementele de bază în dieta unui tip care aleargă regulat. Au puţine calorii şi multe nutrimente. Carbohidraţii îţi dau energie, iar antioxidanţii te ajută să îţi revii mai uşor după efort. Iar dacă mănânci zilnic legume, beneficiile pe termen lung sunt şi mai mari.

Poţi avea o viaţă mult mai îndelungată, conform unor noi studii în domeniu. Nu uita, cel mai indicat e să le găteşti acasă, nu să le mănânci la restaurant.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here