Tocana italiana cu fructe de mare

6 mai 2013

Acest fel de mancare se prepara foarte usor, iar aroma lui te va duce cu gandul la concediu

1-tocana-italiana.jpg

Acest fel de mancare se prepara foarte usor, iar aroma lui te va duce cu gandul la concediu


INGREDIENTE
O lingura de ulei de masline
O tulpina de fenicul, taiata in cuburi (pune frunzele deoparte)
O ceapa medie, taiata in cuburi
Patru catei de usturoi, taiati grosier
Jumatate de lingurita de seminte de chimen
Jumatate de lingurita de fulgi de ardei rosii
O conserva (800 de grame) de rosii descojite
340 grame de suc de scoici
O ceasca de supa de pui
O ceasca si jumatate de vin rosu (pinot noir)
Doua frunze de dafin
Jumatate de lingurita de cimbru uscat
Sare si piper negru proaspat macinat, pentru gust
450 grame de peste alb, cum ar fi halibutul sau codul
170 de grame de creveti medii, decorticati si curatati
12-16 midii, curatate


MINUTELE 1-10
Prajeste legumele
Incalzeste uleiul de masline intr-o tigaie mare, la foc mediu. Adauga tulpina de fenicul, ceapa, usturoiul, semintele de chimen si fulgii de ardei rosu. Prajeste legumele pana cand se inmoaie, circa cinci minute.

MINUTELE 11-18
Prepara tocana
Scoate rosiile din conserva si striveste-le usor, cu degetele (atentie: sucul ar putea sa tasneasca in toate partile). Adauga tomatele in cratita, impreuna cu sucul de scoici, supa de pui, vinul, frunzele de dafin, cimbrul. Fierbe ingredientele la foc mic. Tine-le pe foc timp de cinci minute, gusta, apoi condimenteaza cu sare si piper negru, dupa preferinta.

MINUTELE 19-25
Adauga pestele
Pune in tigaie pestele, crevetii si midiile. Lasa ingredientele pe foc pana cand pestele este gata, crevetii au o nuanta roz, iar midiile se deschid putin — circa cinci minute. Serveste cu tocana.
Vei obtine patru portii.

O PORTIE ARE:
436 calorii, 48 grame de proteine, 24 grame de carbohidrati (5 grame de fibre), 10 grame de grasimi, 1.000 miligrame de sodium

! Ca toate molustele vii, midiile trebuie gatite in ziua in care le-ai cumparat. Pune-le in frigider, mai in spate, si lasa-le acolo pana cand esti gata sa le prepari. Curata-le, sub un jet de apa rece, cu o perie cu fire aspre. Astfel vei indeparta nisipul si alte impuritati. Midiile ar trebui sa se inchida cand le speli; arunca-le pe cele care raman deschise. Indeparteaza si firele care ies dintre valve.

 

 

ARMA SECRETA: SEMINTELE DE CHIMEN
Acestea amintesc de gustul lemnului dulce. Foloseste-le astfel:
1. Pentru un gust mai intens, presara niste seminte peste chiftele (mai ales daca sunt din carne de porc).
2. Amesteca-le cu humus preparat in casa sau imprastie-le peste cel cumparat de la supermarket.
3. Arunca semintele intr-o rasnita si macina-le, apoi presara-le peste somon la gratar sau friptura de porc.


Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Lisa Shin.
 



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți