Tava cu jaratic

0
117

Ti-ai jurat sa ramii in forma macar pina la toamna? Foarte bine, asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la dupa-amiezele petrecute in jurul gratarului. Pentru ca acum ai la indemina metode mai sanatoase si mai dietetice de a incinge carbunii.

Simbata dupa-amiaza, echipa ta preferata a cistigat meciul, si ai decis sa sarbatoresti cu prietenii in jurul cutiei cu jaratic. Iar asta inseamna halci de carne din care picura grasime pe bratele tale, si tone de bere, nu? Bun, si ce te faci cu rezolutia ta de a slabi si de a reveni in forma vara asta? Vestea buna e ca nu trebuie sa renunti la gratar pentru a te tine de promisiune. Ce trebuie sa faci insa e sa fii mai inteligent cind prepari gratarul.

Ce sa pui pe gratar

Daca e musai sa fie carne rosie, alege caserole cu etichete pe care scrie “carne slaba”. Nu te atinge de bucatile de carne care au zone albe (grasime), de cirnati, hamburgeri si alte carnuri procesate, care contin multe grasimi saturate. Dupa ce ai scos carnea din congelator, decupeaza si arunca zonele de grasime, la fel si pielea de pe carnea de pui – aceasta contine foarte multe grasimi, iar daca renunti la ea vei obtine o proportie de grasime de numai 5% la bucata de carne.

Daca nu prea te omori cu pieptul de pui, alege pulpe dezosate, care sint mai putin fade. Puiul fara piele nu e singura optiune pentru cei care vor sa slabeasca: pestele functioneaza la fel de bine. Ambele tipuri de carne au mai putina grasime decit carnea rosie si contin si mai putine grasimi saturate, cele care blocheaza arterele si duc la aparitia bolilor de inima.

Pentru a pastra carnea de pui si pestele fragede pe gratar, inveleste fiecare bucata in staniol si asezoneaza carnea cu zeama de lamiie sau de portocala si multe ierburi proaspete. Un peste intreg la gratar e rapid de facut si constituie o masa sanatoasa si nutritiva. Alege pesti mai grasi, cum e tonul, codul sau somnul, surse foarte bune de acizi grasi omega3.

Nu uita ca marimea conteaza, chiar daca bucatile de carne pe care le-ai pus pe gratar sunt slabe. Pestele sau puiul nu trebuie sa depaseasca dimensiunea de jumatate a propriei palme, alaturi de o garnitura sanatoasa si multa salata.

In singe sau bine facut?

Metoda de preparare a carnii, timpul de gatire si temperatura au si ele efect asupra sanatatii tale. Aminele heterociclice, care cresc riscul de cancer, se formeaza in carne atunci cind aminoacizii si creatina reactioneaza la temperaturi mari. De asemenea, cind grasimea de pe gratar curge peste carbunii incinsi, hidrocarburi aromatice policiclice (HAP-uri) ajung direct pe carne cu ajutorul fumului si al flacarilor. Iata un alt motiv sa optezi pentru carnuri slabe: impiedici formarea de substante cancerigene.



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here