Supermeniuri cu tomate

15 octombrie 2013

Desigur, roșiile coapte sunt delicioase când pui niște sare peste ele. Însă vor fi mult mai gustoase dacă folosești câteva strategii simple și, în plus, le vei spori beneficiile nutriționale

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

De Laraine Perri • Adaptare de Irina Mereacre • Fotografii de Charles Masters

O tomată adevărată, culeasă la începutul toamnei, ar trebui să fie suculentă, să aibă o aromă dulce-acrișoară și să facă de rușine specimenele care se vând în lunile reci. „Adesea, tomatele de iarnă sunt culese când sunt verzi și coapte în mod artificial cu gaz etilenic“, susține Barry Estabrook, autorul cărții Tomatoland. Iar diferența este notabilă – un studiu spaniol arată că tomatele coapte, culese direct de pe curpeni, conțin mai mult licopen, vitamina C, fenoli și flavonoide decât cele care au fost culese când erau verzi.

Și aceste substanțe au numeroase beneficii. Un studiu finlandez arată că bărbații care au consumat cantități mari de licopen au avut un risc mult mai scăzut să sufere un atac cerebral. În Japonia, cercetătorii au constatat că o substanță din compoziția tomatelor ajută la descompunerea lipidelor în fluxul sanguin, diminuând riscul de boli vasculare. Iar consumul regulat de roșii ar putea să îmbunătățească sănătatea prostatei, potrivit unei analize de la Royal Victoria Hospital și Universitatea McGill. Ca să intensifici și mai mult aroma și puterea nutrițională a tomatelor, citește recomandările lui Andrew Feinberg, chef și coproprietar la restaurantul Franny’s din Brooklyn și coautorul noii cărți de bucate, Franny’s: Simple Seasonal Italian.

 

Lecția 1
Alege-le pe cele mai bune
Dacă piața sau supermarketul de unde îți faci proviziile are o ofertă generoasă de varietăți de tomate, cumpără din fiecare. Astfel cresc șansele să consumi o cantitate mai mare de antioxidanți. Ca să îmbunătățești gustul roșiilor proaspete, încearcă o marinată simplă. „Rolul sării nu este doar de a condimenta tomatele. Ea ajută și la eliberarea unei cantități de suc, pentru ca în final legumele să aibă o textură mai fermă“, spune Andrew Feinberg.

 

Salată de tomate marinate cu burrata* și verdețuri

INGREDIENTE
Două tomate roșii medii, tăiate felii
Patru tomate galbene mici, tăiate în jumătăți
Două linguri și O treime de ulei de măsline extravirgin
Două linguri de oțet din vin roșu
Sare kosher și piper negru proaspăt măcinat
20 de roșii cherry (un mix din cele roșii și galbene ar fi ideal)
O ceapă albă dulce, tăiată în inele subțiri
O ceașcă și jumătate de frunze de busuioc, rupte
Jumătate de ceașcă de frunze de mentă, rupte
Jumătate de ceașcă de frunze de pătrunjel
225 de grame de brânză burrata ori mozzarella proaspătă, feliată
Sare de mare grunjoasă
*Sortiment de brânză italienească proaspătă, preparată din mozzarella și smântână

 

MOD DE PREPARARE
1 / Împrăștie tomatele roșii medii și pe cele mici și galbene pe un platou. Stropește-le cu două linguri de ulei de măsline, o lingură de oțet, un sfert de linguriță de sare și un vârf de linguriță de piper. Lasă-le să stea timp de 30 de minute.

2 / Pune într-un bol mare roșiile cherry, inelele de ceapă dulce, busuiocul, menta și pătrunjelul. Amestecă-le cu o treime de ceașcă de ulei de măsline, o lingură de oțet, jumătate de linguriță de sare și un sfert de linguriță de piper.

3 / Împarte roșiile marinate în patru farfurii. Garnisește-le cu salata din roșii cherry, împărțind-o în mod egal. Folosind o lingură, pune brânză burrata peste și pe lângă salate. Presară puțin piper negru peste fiecare farfurie și niște sare de mare peste brânză; servește.

Vei obține patru porții

 

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți