Super Granola

11 septembrie 2012

Iata cum poti sa-ti personalizezi gustarea bogata in fibre, ideala pentru o inima sanatoasa

Adaptare de Dana Canurschi, Foto: Mitch Mandel

Gata cu teama de carbohidrati! Un studiu publicat in 2011 in New England Journal of Medicine a scos la iveala faptul ca intre consumul de cereale integrale si pierderea in greutate exista o legatura directa. Vrei o sursa buna de carbohidrati, care sa-ti asigure energie toata ziua? Alege granola.

Prepara granola simplu si rapid

Ce-ti trebuie

Spray pentru gatit antiaderent
3 cesti de cereale clasice
Un sfert de ceasca suc de mere
3 linguri sirop de artar
O lingura zahar brun
O lingura ulei vegetal
Jumatate de lingurita extract de vanilie
Un sfert de lingurita de sare


Cum o prepari

1 Preincalzeste cuptorul la 160°C. Pulverizeaza spray pentru gatit pe o tava cu margini inguste sau imbrac-o in folie de copt. Adauga cerealele si coace-le la cuptor pana devin crocante si aromate, aproximativ 20 de minute.
2 Intre timp, amesteca restul ingredientelor intr-o cana gradata din sticla. Toarna mixul peste cerealele coapte, distribuite uniform, si coace-le pana devin crocante si maronii, inca 20 de minute. Transfera totul intr-un recipient etans si lasa-l la racit. Il poti pastra astfel pana la doua saptamani. Se obtin 6 portii
O portie are 219 calorii, 7 grame de proteine, 37 grame de carbohidrati (4 grame fibre), 98 miligrame de sodiu.

 

BONUS Pentru aroma mai intensa si o extradoza de nutrimente, adauga dupa primele 20 de minute de copt condimente si jumatate de cana de nuci pisate. Apoi, cand granola este deja
coapta amesteca si jumatate de cana de fructe uscate. Iata cateva combinatii de incercat:

1 Alune de padure pisate, cirese deshidratate si trei sferturi de lingurita de ghimbir
2 Seminte de dovleac , mere uscate maruntite si jumatate de lingurita de rozmarin uscat
3 Fistic, caise uscate maruntite, jumatate de lingurita de scortisoara si jumatate de lingurita de cardamom
4 Fulgi de migdale, coacaze uscate, un sfert de lingurita de piper de Jamaica, plus jumatate de lingurita de piper negru

 

Un mic dejun mai bun, peste noapte
Elvetienii ii spun muesli – cereale imbibate in lichid si amestecate cu fructe si nuci. Noi spunem doar ca e foarte bun. Sam Talbot, autorul cartii The Sweet Life, te invata tehnica.

Amesteca: O cana de cereale crude cu o cana de apa si o lingurita de miere intr-un bol. Tine-le peste noapte in frigider, ca sa se inmoaie cerealele. A doua zi, combina jumatate de cana de cirese uscate si/sau stafide; un sfert de cana de alune de padure pisate, nuci pecan sau fulgi de migdale; doua linguri de seminte de floarea-soarelui si doua de seminte de in; o lingurita de scortisoara si sare. Serveste fiecare bol cu topping de iaurt simplu. Se obtin 2-3 portii
 



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!