Schimbă burta cu un set de bicepși

26 februarie 2008

Iată ce trebuie să mănînci – și mai ales cînd – pentru a arde grăsimile, a acumula masă musculară și a-ți remodela corpul

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Iată ce trebuie să mănînci – și mai ales cînd – pentru a arde grăsimile, a acumula masă musculară și a-ți remodela corpul

Imaginează-ti pentru o secunda ca ai putea decide ce face organismul tău cu grăsimile pe care le ingerezi. Ai înceta să mai depozitezi substanțele nutritive în zona abdominală și le-ai trimite să se transforme în mușchi de jur împrejurul corpului. Și pentru că folosești caloriile pentru a construi pectorali, umeri și brațe, acumularea de grăsimi numită popular “burtă” se va topi de la sine. Avem așadar o soluție pentru două probleme: bicepșii tăi cresc, în timp ce “ghiozdanul” frontal scade.

Cu ajutorul dietei TTN (Tactici Targetate de Nutriție), soluția de mai sus poate funcționa și în cazul tău. Această dietă e de fapt un plan alimentar revoluționar bazat pe cercetările Universității Connecticut. Scopul lui e simplu: te va ajuta să arzi grăsimi și să cîștigi masă musculară în același timp. Și indiferent că faci parte din categoria grea, cu mai bine de 30 kg de grăsimi suplimentare, sau ești un tip subțire care vrea să prindă contur, îți poți adapta dieta TTN propriilor nevoi. Abia aștepți să începem? Citește mai departe ca să afli cum îți poate remodela întregul corp noua noastră dietă.

Știința TTN

Pentru a înțelege cum funcționează această dietă, trebuie să îți dezvăluim mai întîi cîteva noțiuni despre glicogen, numele generic al carbohidraților din mușchii tăi. Spre deosebire de grăsimile din depozitele moi, care se pot extinde la nesfîrșit (adică poți să te îngrași tot mai tare, nu există limită superioară de obezitate), rezervele de glicogen au o capacitate limitată de depozitare a carbohidraților. Cam ca la mașini: dacă ai o mașină de oraș, rezervorul ei are probabil maximum 50 de l. Dacă încerci să pui 60 de l în rezervor, cei 10 litri în plus se vor scurge pe trotuar. Așa se întîmplă și cu glicogenul și carbohidrații din mușchii tăi.

Aici intervine problema: cînd rezervorul tău de glicogen e plin, carbohidrații în exces pe care îi ingerezi sînt expediați din nou în fluxul sangvin și ajung în ficat, unde sînt transformați în grăsime. În plus, consumul de carbohidrați crește nivelul de insulină din sînge. Iar acest fapt se dovedește a fi extrem de important, pentru că atunci cînd rezervorul de glicogen este plin, insulina dă semnal de creștere și celulelor musculare, și celor de grăsime. Iar asta e o veste bună pentru mușchii tăi, dar în același timp extrem de proastă pentru pufoasa zonă abdominală. Acum să ne întoarcem la lucrurile pozitive: un nivel scăzut de glicogen, pe care îl poți obține cu anumite strategii de nutriție și exerciții fizice, schimbă felul în care organismul răspunde la insulină. În timp ce insulina dă semn celulelor musculare să crească, cele de grăsime sînt ignorate.

Cum, mă întrebi? Pentru organism, reumplerea rezervorului de glicogen e o prioritate, pentru a asigura rezerva de energie în caz de urgență. În consecință, carbohidrații sînt atrași în mușchi și depozitați pentru a fi folosiți mai tîrziu, iar grăsimea va fi arsă ca principală resursă de combustibil. Iată cum s-a creat mediul perfect pentru remodelarea corpului.
Următorul pas este este să implementezi principiile de alimentație și exercițiu fizic de care ai nevoie pentru a controla bu- tonul de comandă care îți permite să arzi grăsimi în timp ce construiești masă musculară.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!