Câtă salată pentru un creier cu 11 ani mai tânăr?

0
1655
Un nou studiu al cercetătorilor de la Rush University dovedește că salata și legumele verzi ne protejează împotriva pierderilor de memorie. 
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Rush dovedește că salata și legumele verzi ne protejează împotriva pierderilor de memorie. 

Dacă nu aveai voie să te ridici de la masă când erai mic înainte să termini de mâncat legumele și „frunzele” din farfurie, cel mai probabil că nu ești singurul. Sperăm că asta nu te-a făcut să urăști prea tare salata. De fapt, știm cu toții cât de benefică sănătății este salata pentru că aduce în dieta ta o mulțime de nutrienți esențiali, cum ar fi proteine, fier, fibre etc., care sunt absolut necesari. Dar putem să punem pariu că nu știi exact cât de bună e de fapt salata, în special pentru creier.

Într-un studiu recent publicat în jurnalul științific Neurology se arată că una – două porții de legume verzi pe zi îți îmbunătățesc memoria și, mai general, capacitatea cognitivă.

Martha Clare Morris, Sc.D., nutriționist epidemiologic la Centrul Medical al Universității Rush și colegii săi au analizat 960 de persoane între 58 și 99 de ani de-a lungurl unei perioade de aproape cinci ani. Participanții la studiu au completat chestionare despre cât de des consumă alimente precum spanac, salată verde sau kale. Răspunsurile au variat între 0.1 și 1.3 porții pe zi.

Dar lucrurile de abia încep așa! Morris și echipa au continuat să chestioneze respondeții la primul chestionar timp de zece ani. La finalul studiului, ei au descoperit că creierele celor care mănâncă cele mai mari cantități de legume verzi sunt echivalente cu ale celor mai tineri. Și nu cu puțin, ci chiar cu 11 ani mai tineri! Altfel spus, maximum de salată consumat întinerește creierele cu 11 ani.

Să ne bucurăm, fără doar și poate, dar să rămânem totuși puțin rezervați. Aceasta este recomandarea autorilor studiului. Rezervele sunt întemeiate pentru că cercetarea a fost una observațională. Asta înseamnă că rezultatele arată doar o corelație între consumul crescut de legume verzi și tinerețea cerebrală. Ele nu sunt însă suficiente pentru a putea susține că salata e chiar cauza acestei stări bune a creierului. În plus, Newsweek mai atrage atenția că rezultatele studiului nu pot fi extinse pur și simplu la persoane mai tinere sau din alte categorii rasiale.

Cu toate rezervele însă, „consumul zilnic de legume verzi poate fi o modalitate simplă și foarte eficientă pentru a proteja împotriva pierderilor de memorie și a altor deficiențe cognitive care apar odată cu înaintarea în vârstă”, a declarat Morris pentru cei de la NewsweekNu avem încă certitudinea efectului cauzal, dar cu siguranță rău nu ne face. Așa că e mai rațional să avem încredere și să înfulecăm toată salata din farfurie.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here