Salata asiatica de vita cu sos iute si miere

2 august 2012

Prepara, raceste si savureaza o masa plina de gust

Foto: Charles Masters

 

INGREDIENTE
450 grame de fleica de vita
Sare si piper dupa gust
2 lingurite de miere
O lingurita de sos picant
Jumatate de lingura de sos de soia mai putin sarat
Sucul de la un lime
Un sfert de ceasca de ulei de rapita
O punga de nasturel sau o salata verde
450 grame de rosii cherry, taiate pe jumatate
O ceapa mica rosie, taiata fasii
Un avocado curatat de coaja si taiat cubulete
Jumatate de castravete lung, taiat bucati subtiri
Un pumn de frunze de coriandru

MINUTELE 0-11
Gateste friptura
Preîncalzeste la temperatura medie un gratar, o tigaie grill sau una din fonta. Pune sare si piper pe fleica si gateste-o la temperatura medie (circa 50°C), timp de 3-4 minute, pe fiecare parte. Lasa carnea la temperatura camerei pentru cel putin 5 minute, apoi tai-o în fasii subtiri, pe lungimea fibrei.

MINUTELE 12-15
Prepara dressingul
Cat timp lasi friptura deoparte, amesteca într-un bol de dimensiuni mici mierea, sosul Sriracha, cel de soia si sucul de lime. Pune si un varf de lingurita de piper (sau cat poti sa prinzi între degetul mare si aratator). Mixeaza bine totul, adaugand din cand în cand putin ulei.

MINUTELE 16-20
Termina salata
Într-un bol mare, pune bucatile de carne si legumele. Adauga coriandrul. Toarna treptat dressingul si amesteca, pana cand ingredientele sunt omogenizate.

VEI OBTINE 4 portii.
O PORTIE ARE 462 calorii, 34 grame de proteine, 15 grame de carbohidrati (din care 5 grame de fibre), 30 grame de grasimi, 167 miligrame de sodiu.

 

Arma secreta: prepara la gratar, chiar pe aragaz
Daca vrei sa gatesti repede, bine si sanatos, atunci este momentul sa-ti cumperi o tigaie tip grill (in caz ca nu ai déjà una). O gasesti in magazinele de specialitate sau pe site-urile de profil sub diverse forme si marimi, cu preturi incepand de la 150 de lei – ca sa fii ceva mai sigur de calitate. Pentru a o pastra in cele mai bune conditii, nu o spala cu detergent. In schimb, pune-o sub apa fierbinte, usuc-o si curat-o cu un prosop de hartie si putin ulei.

Andive
Aceste frunze deschise la culoare sunt usor crocante. O cana plina cu andive îti asigura necesarul zilnic de vitamina K, un nutriment vital pentru oase puternice si un sistem sanguin sanatos. Poti combina andivele cu branza cu mucegai sfaramitata si nuci pecan.

Rucola
Alege-le daca vrei o extra doza de vitamina A, esentiala pentru o vedere buna. Ai grija doar sa diminuezi gustul amar cu cateva bucati de prosciutto si o branza moale, precum cea de capra. O ceasca plina cu rucola îti furnizeaza necesarul zilnic din vitaminele A si K si aproape o treime din doza de vitamina C.

Radicchio
Adauga aceste fruze mov, crocante într-o salata cu legume dulci si vei obtine un plus de savoare si un gust usor amar, dar foarte placut. În plus, sunt o sursa excelenta de vitamine C, E, acid folic si potasiu.



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!