Rontaie pe saturate

24 octombrie 2007

De multe ori, cea mai buna varianta pentru o gustare rapida se ascunde intr-o… punga. Totul e s-o deschizi pe cea care trebuie. Ce sint semintele, alunele si alti "simburi" daca nu o gustare rapida la birou intre doua documente scrise in graba? Sau o companie placuta in timpul vreunui meci? Iar dupa ce ai inghitit intreg continutul pungutei, inevitabil vin regretele: "Oare cite calorii am pus pe mine?"

1-572poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

De multe ori, cea mai buna varianta pentru o gustare rapida se ascunde intr-o… punga. Totul e s-o deschizi pe cea care trebuie. Ce sint semintele, alunele si alti “simburi” daca nu o gustare rapida la birou intre doua documente scrise in graba? Sau o companie placuta in timpul vreunui meci? Iar dupa ce ai inghitit intreg continutul pungutei, inevitabil vin regretele: “Oare cite calorii am pus pe mine?”

Mai bine-ar fi sa nu-ti mai plingi atit de mila si sa te gindesti ce avantaje ai daca mananci oleaginoase, in ce fel sint ele benefice pentru sanatatea ta, cu ce sa le combini si cate ai voie ca sa nu te ingrasi. Stii deja ca semintele si toate suratele lor au multe calorii. Ce nu stii e ca au si multe proprietati curative, motiv pentru care consumul lor e chiar indicat, atita vreme cit reusesti sa te rezumi la cantitati mici.

Sint regiuni in lume unde carnea este greu accesibila, iar pentru o mare parte din populatie alunele sau alte produse similare reprezinta o sursa acceptabila de proteine. Inca din Antichitate oleaginoasele au fost consumate in mod curent de un mare numar de persoane si recent s-a descoperit ca un motiv pentru care dieta mediteraneeana este considerata de sute de ani unul dintre cele mai sanatoase moduri de alimentatie este includerea de seminte in multe din meniurile sale.

Nucile si rudele lor sint cu adevarat variate. Cresc in toata lumea, au forme si marimi diferite si se comercializeaza in multiple feluri: cu sau fara coaja, intregi sau maruntite, crude ori prajite uscat sau in ulei, sarate ori caramelizate, varsate sau in ambalaje de toate culorile etc. Unele se consuma ca atare dupa culegere, altele au nevoie sa fie uscate ori prelucrate termic pentru o pastrare mai indelungata. Semintele crude au avantajul ca nu li se adauga grasimi la prajire, dar au mai putina aroma si se strica mai repede.

Nucile

Sint printre cele mai valoroase alimente din grupa lor, bogate in minerale (cupru, magneziu, mangan), fara multe glucide, cu fibre ce ajuta digestia si cu proteine. Ele includ un acid gras omega-3 nesaturat, compus benefic pentru aparatul cardiovascular. S-a estimat ca o doza zilnica de 2 grame de acizi omega-3 – adica echivalentul gasit in vreo 25 g nuci – este suficienta pentru obtinerea efectului protector cardiovascular. Alti componenti utili ai nucilor sint sterolii, substante care blocheaza absorbtia colesterolului la nivel intestinal si astfel diminueaza depunerile de grasimi pe peretii arteriali.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți