Redu hipertensiunea arterială

7 septembrie 2015

Iată o soluție la îndemână: nitrații prezenți în mod natural în sfecla roșie pot ajuta în lupta împotriva hipertensiunii arteriale, susțin cercetătorii britanici.

MH070815_BUL_NUT_01

Editat de Lila Battis. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Levi Brown.

Persoanele cu tensiune arterială (TA) ridicată care au băut circa o ceașcă de suc de sfeclă roșie zilnic, timp de o lună, au observat o scădere notabilă a TA, spre deosebire de cei care au băut suc fără acest compus. În plus, funcția endotelială – abilitatea vaselor sangvine de a se relaxa și de a se contracta – s-a îmbunătățit cu circa 20%. Atunci când sunt digerați, nitrații se transformă în oxid nitric, diminuând TA în decursul a câteva ore, spun cercetătorii. Pentru efecte similare, consumă una sau două sfecle pe zi.

 

Încă un motiv să consumi pește

Potrivit unui studiu chinez, consumul de pește te poate proteja de cancer hepatic. Cei care au mâncat cel mai mult pește au avut un risc de a se îmbolnăvi cu 18% mai scăzut față de cei care au consumat cele mai mici cantități. Acizii grași Omega-3 ar putea determina diminuarea inflamației răspunzătoare de apariția cancerului. Pentru fiecare porție de pește consumată săptămânal, poți înregistra o scădere de șase procente a riscului de cancer hepatic.

 

Ce mai e și asta?

Termenul Compuși organosulfurici

Ce fac Împiedică apariția cancerului de stomac

Cum îi mănânci Alege produse din familia Alliaceae, precum ceapă, usturoi, praz sau hașmă. Persoanele care au consumat circa două cepe pe săptămână au avut un risc de cancer de stomac mai mic cu 41%, arată un studiu italian. Feliază-le și prăjește-le în puțin ulei la foc mediu, amestecând frecvent, până se caramelizează, între 30 și 45 de minute. Apoi garnisește cartofii dulci, cărnurile ori pizza. Sau combină-le cu smântână pentru a obține un sos delicios.

 

Beneficiul sucurilor

A venit momentul testului suprem. Într-un studiu olandez recent, cercetătorii au evaluat opt varietăți de sucuri îmbuteliate din comerț pentru a afla care conține cei mai mulți compuși antioxidanți fenolici per litru. Alege varianta optimă din tabelul de mai jos.

Soc – 3,521

Rodie – 2,684*

Afine – 1,524

Sfeclă – 1,243

Măr-afine – 1,029

Merișor – 882*

Portocală – 470

Măr – 400

 *Aceste sucuri îmbuteliate au conținut 50% apă.



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți