Prepara-ti o masa perfecta

0
86

15 trucuri pentru a transforma niste retete obisnuite in super-mincaruri

Probabil ca ai motive sa maninci asa cum o faci de obicei. Poate e o mincare pe care ti-a pregatit-o mama. Sau are un ambalaj usor de desfacut. Dar daca vei continua la modul asta, n-o sa ai niciodata un corp de atlet. N-avem nimic cu meniurile mamei tale, dar ai vazut ce burta a facut taica-tau. De aceea, vrem sa-ti oferim 15 solutii de imbunatatire a regimului tau alimentar. O sa folosesti aceleasi alimente, dar cu rezultate mai bune. Nu le spune si celorlalti despre asta, caci aceste strategii alimentare vor fi pentru tine la fel de eficiente ca substantele pe care le iau sportivii pentru a cistiga la Olimpiada. Cu diferenta ca sint simple, naturale si permise de lege.

Alege zerul

Adauga niste brinza moale de vaca in castronul cu fructe. Este facuta din zer – lichidul care se separa de cheag in procesul de fabricatie a brinzeturilor. Zerul contine cisteina, un aminoacid care ajuta la producerea unui antioxidant ce lupta impotriva cancerului, glutamina. Cercetatorii de la Ohio University au descoperit ca nivelul de glutamina din celulele prostatei creste cu pina la 64% atunci cind acestea sint tratate cu zer.

Vezi rosu in fata ochilor

Mai ai salata de ton ramasa de aseara? Nu te repezi sa faci un sendvis; mai bine pune-o intr-un gogosar. Ardeii, gogosarii si alte fructe cu pulpa rosie (tomata, pepene verde, grepfrut roz) au mult licopen – un element nutritiv care reduce cu 20% riscul de cancer la prostata. Daca vrei sa coci putin gogosarul, cu atit mai bine: caldura usureaza absorbtia licopenului de catre organism.

Pune-te pe sos

Gindeste-te ca salsa e o leguma si savureaza acest gen de sos ori de cite ori ai ocazia. “Alege un file de peste, pune salsa deasupra si baga-l la cuptor.” Aceasta este definitia unei mincari sanatoase instant in viziunea dr. Cynthia Sass. Salsa contine licopen din rosii si nu are grasimi. O lingurita are numai 4 calorii si doar 70 mg de sodiu.

Schimba siropul

Bunico, asta e: siropul tau nu mai are trecere la mine. “Siropul de sorg este produs la fel ca melasa din trestie de zahar, fiind unul dintre cele mai bune si mai concentrate de antioxidanti alimentari”, spune Cheryl Forberg, autoarea cartii Opreste timpul. Acum gatim La fel ca si uruiala, sorgul se gaseste destul de rar in marile orase. Incearca sa-l cauti la magazinele cu produse naturiste.

Intinde-te la fructe

Ca sa tii pasul cu recomandarile medicilor privind consumul de fructe ar trebui sa-ti cumperi propria livada. Mai bine cumperi fructe la borcan. “O lingurita cu dulceata si o felie de piine vor completa de minune micul tau dejun”, spune dr. David Grotto, directorul Departamentului de educatie nutritionista la Centrul pentru Vindecarea Cancerului din Illinois. Pentru rezultate mai bune, cauta marcile care contin mai multe vitamine.

Suplimenteaza cu verdeturi

Pizza devine mai puternica atunci cind presari oregano deasupra ei. O lingurita de oregano (dar proaspat, nu uscat) are o actiune antioxidanta mai mare decit a unui mar intreg; cel putin asa considera cercetatorii americani, care au inventariat nivelele de antioxidant pentru 39 de verdeturi si ierburi. Mai mult, majoritatea verdeturilor au foarte putine calorii. Ceea ce nu poti spune despre alte toppinguri, precum cirnatii.



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here