Patru garnituri perfecte

0
403

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Sam Kaplan.

Salată de orez sălbatic

Fierbe 1½ ceașcă de orez sălbatic conform instrucțiunilor de pe pachet. Într-un bol mare, amestecă ulei de măsline, oțet de cidru de mere, o lingură plină de muștar granulat și puțină miere. Adaugă orezul; călește. Pune câte două mâini de cireșe uscate și nuci pecan prăjite și mărunțite, plus patru tulpini de țelină tocată (cu frunze). Adaugă sare și piper.

Preparare 24 de minute pentru 6 persoane.

Informații nutriționale per porție 275 calorii, 3g proteine, 24g carbohidrați (5g fibre), 20g grăsimi.

Sos de merișoare, supercremos

Pune într-o cratiță 350 de grame de merișoare congelate, două mâini mai mici de zahăr brun, o mână de ghimbir cristalizat, tocat fin, sucul de la o portocală, o lingură de apă și câte o mână de coajă rasă de portocală și cimbru proaspăt tocat. Dă în clocot, apoi fierbe înăbu-șit până se înmoaie fructele de pădure, zece minute. Pasează cu o furculiță.

Preparare 19 minute pentru 4 persoane.

Informații nutriționale per porție 166 calorii, 1g proteine, 43g carbohidrați (4g fibre), 0 g grăsimi.

Fasole verde cu tapenade din măsline

Pune în blender o ceașcă de măsline negre fără sâmburi și scurse de ulei, o mână mare de pătrunjel, un cățel de usturoi, o lingură mare de capere (scurse), puțin ulei de măsline extravirgin și oțet din vin roșu. Mixează totul până se formează o pastă consistentă. Amestecă tapenade cu 450 de grame de fasole verde gătită la abur.

Truc din bucătărie Eliminarea capetelor de la fasolea verde este aproape la fel de incitantă precum cumpăratul de șosete. Nu te chinui prea tare: aliniază mai multe păstăi, apucă o foarfecă de bucătărie și taie-le capetele dintr-o singură mișcare.

Preparare 12 minute pentru 6 per­soane.

Informații nutrițio­nale per porție 278 calorii, 4g proteine, 17g carbohidrați (5g fibre), 23g grăsimi.

Varză cu alune

Varsă într-un bol 450 de grame de varză de Bruxelles mărunțită; adaugă ulei de măsline și zeamă de lămâie. Amestecă totul cu mâinile. Pune o mână mare de alune de pădure prăjite, mărunțite, și niște parmezan ras. Condimentează cu sare și piper după gust.

Preparare 6 minute pentru 4 persoane.

Informații nutriționale per porție 213 calorii, 10g proteine, 13g carbohidrați (6g fibre), 16g grăsimi.

Articol preluat din ediția de martie 2016.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here