Paste cu somon și pesto

0
610

Adaptare de Oana Popa. Foto: Sam Kaplan. 

Uită de sosurile pline de zahăr și aditivi. Această rețetă din cinci ingrediente este varianta optimă pentru o cină cu paste.

De ce ai nevoie

200 grame spaghete din făină integrală

¼ cană sos pesto gata preparat

500 grame roșii cherry

2 conserve (de aprox. 150 g fiecare) de somon în apă, scurs

Parmezan ras proaspăt, după gust

Mod de preparare

Într-o oală mare cu apă sărată care fierbe, adaugă pastele și fierbe-le al dente (cu un minut mai puțin decât timpul de fierbere trecut pe pachet). Scurge pastele. În aceeași oală, amestecă sosul pesto, roșiile, somonul și pastele laolaltă, la foc mic, timp de două-trei minute. Pune pastele în farfurii și presară parmezan deasupra. Ingrediente pentru patru porții

Valori nutriționale per porție: 360 de calorii, 29 g proteine, 40 g carbohidrați (7 g fibre), 11 g grăsimi.

 

Alte lucruri utile…

Crește-ți viteza de alergare

Te-ai înscris la o cursă de cinci kilometri care va avea loc în primăvară? Folosește la maximum antrenamentele de la sală, alergând pe bandă sprinturi de două minute, în unghi înclinat. Iată un plan săptămânal elaborat de antrenorul James Ferris.

 

Fotografiile dezvăluie depresia

Bărbaților le vine greu să admită că sunt deprimați. Totuși, postările de pe rețelele de socializare pot oferi indicii în acest sens. Cercetătorii au apelat la tehnologie pentru a identifica semnele depresiei în postările de pe Instagram. Culorile închise, luminozitatea redusă și postările frecvente sunt semne de îngrijorare. Dacă activitatea online a amicului tău te pune pe gânduri, pare obosit și iritabil și și-a pierdut interesul pentru un hobby, invită-l pe la tine. Apoi, sugerează-i să meargă la medic dacă se simte deprimat. Poți raporta postările; Instagram îi va trimite un mesaj anonim cu informații și sfaturi utile.

 

Nutriționistul de serviciu

Șerban Damian

Merg la sală după birou, iar la cină beau de obicei și o bere. Alcoolul îmi afectează refacerea?

Berea este un aliment. Nu doar că nu îţi va afecta refacerea postefort, ba chiar te va ajuta, pentru că te hidratează, îţi aduce o cantitate de B-uri (ce-i drept, mică) şi nişte carbohidraţi. Cantitatea de alcool este suficient de mică încât să nu reprezinte o problemă pentru refacere. Dar atenţie, vorbim despre o bere. Dacă vorbim strict despre alcool (cu gândul la băuturi tari sau la cantităţi mari de bere şi vin), atunci da, poţi să îţi faci probleme legate de refacere şi e bine să te abţii.

 

Migdalele conțin grăsimi și, totuși, mă ajută să slăbesc? Cum funcționează asta?

Uită de ideea că într-un program de scădere în greutate nu ar trebui să mănânci grăsimi. Avem nevoie de lipide pe toată durata vieţii, inclusiv atunci când vrem să slăbim. Importante sunt cantitatea şi tipul de grăsime. Migdalele reprezintă surse bune de grăsimi sănătoase şi îţi aduc o mulţime de vitamine şi minerale. În plus, ţin de foame foarte bine, aşa că le poţi consuma ca gustări între mese. Reţine că nu trebuie să depăşeşti 30-40 de grame. Dacă însă deschizi o pungă de migdale şi ronţăi toată ziua, atunci poţi să îţi iei adio de la slăbire.

Șerban Damian este nutriționist sportiv la Centrul de nutriție Superfit.

Articol preluat din ediția de martie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here