Pâinea – din nou pe masă!

0
708

De Paul Kita. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Foto: Christopher Testani. 

Deși susţinătorii taberei antigluten spun că pâinea îți face rău, ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Acele bucățele pufoase rupte din pâinea integrală de grâu îți pot furniza combustibilul necesar energiei de zi cu zi. Pâinea adevărată conține fibre sățioase, care te ajută să lupți împotriva poftelor. Mai mult, pâinea are numeroase vitamine și nutrimente esențiale, care îți ajută organismul să funcționeze la parametri optimi. Îți faci griji că pâinea îngrașă? „Pâinea a căpătat o reputație proastă în ultimii ani din cauza senzaționalismului nutrițional“, spune dr. Jim White de la Jim White Fitness & Nutrition Studios. „Toate alimentele, inclusiv pâinea, pot fi incluse într-o dietă sănătoasă.“ Așa că, mușcă fără milă din acele baghete! Eliberează glutenul! Bucură-te din nou de gustul pâinii!


Ce este în pungă

Evită strategiile de marketing ale producătorilor de pâine ambalată, cu acest ghid.

Multe firme încearcă să deruteze consumatorii cu ambalaje rafinate și trucuri de etichetare, care le fac produsele să arate mai sănătoase. Nutriționista Valerie Berkowitz de la Centrul pentru Sănătate Echilibrată din New York îți spune după ce trebuie să te uiți când cumperi o pâine.


Nu aprecia pâinea după culoare

„Producătorii pot adăuga caramel și alți coloranți pentru ca pâinea albă să pară mai închisă la culoare“, spune Berkowitz. Citește lista de ingrediente și caută termenul „integral“.

Ai grijă la adaosul de semințe

Unele pâini sunt presărate cu semințe de susan, de in sau fulgi de ovăz. „Gândește-te la ele ca la o garnitură. Cantitatea nu e suficientă pentru a avea un impact nutrițional mare“, spune Berkowitz.

Tratează germenii cu suspiciune

Cerealele germinate au doar o cantitate puțin mai mare de proteine, vitamine și minerale. În general, ele conțin mai puțini aditivi și pot fi o alegere sănătoasă, dar nu numai datorită efectului de germinare.

Bună
Vel Pitar Toast Grâu Întreg

Primul ingredient este făina dietetică – integrală de grâu, dar apare listată și făina de soia, iar o felie conține 1 gram de zaharuri.

Per felie: 57,25 calorii, 3,02 g proteine, 8,37 g carbohidrați (2,55 g fibre)

Mai bună
Vita Silhouette Pâine cu șase cereale

Din făină integrală de grâu și secară, cu adaos de semințe de susan, in, mac, floarea-soarelui, fulgi de ovăz și boabe de soia, pâinea are 0,9 grame de zaharuri/felie.

Per felie: 71,6 calorii, 2,4 g proteine, 11,3 g carbohidrați (5,3 g fibre)

Cea mai bună
Dobrogea Bongrana sana ultrafibre

Pâine cu făină dietetică (măciniș integral) de grâu și secară, adaos de semințe de mei, in, floarea-soarelui, dovleac, susan, la doar 0,3 grame de zaharuri per felie.

Per felie: 50 calorii, 3,1 g proteine, 7,3 g carbohidrați (1,46 g fibre)




1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here