Pacaleste-ti stomacul

4 decembrie 2008

7 moduri de a-ti umple si de a-ti subtia rapid burta.Cercetatorii Universitatii Cornell au adresat de curind unor subiecti urmatoarea intrebare: "Cum iti dai seama ca e cazul sa te opresti din mincat?"
Raspunsul poate parea evident. La urma urmei, stim cu totii cum sa impingem farfuria la o parte cind ne simtim plini, nu? Ei bine, nu chiar. Se pare ca persoanele slabe fac intr-adevar asta, dar cele mai plinute se bazeaza mai mult pe semnale exterioare pentru a-si da seama cind e cazul sa se opreasca.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

7 moduri de a-ti umple si de a-ti subtia rapid burta.

Cercetatorii Universitatii Cornell au adresat de curind unor subiecti urmatoarea intrebare: “Cum iti dai seama ca e cazul sa te opresti din mincat?”

Raspunsul poate parea evident. La urma urmei, stim cu totii cum sa impingem farfuria la o parte cind ne simtim plini, nu? Ei bine, nu chiar. Se pare ca persoanele slabe fac intr-adevar asta, dar cele mai plinute se bazeaza mai mult pe semnale exterioare pentru a-si da seama cind e cazul sa se opreasca.

De exemplu, tipii mai rotunzi se simt plini abia cind:

  • Farfuria lor e curata luna.
  • Toti ceilalti de la masa au terminat de mincat.
  • Emisiunea TV la care se uitau s-a incheiat de mult.

Din pacate, aceste indicii nu au nimic de-a face cu lucrurile pe care acesti oameni le simt fizic. Se intimpla deseori ca legatura dintre creier si corp sa nu functioneze. Iar cind mincatul se desfasoara in lipsa creierului, alimentarea in exces devine o rutina.

Factorul cheie in acest proces pare a fi o zona din creier care se numeste amigdala posterioara stinga, sau APS. Aceasta zona monitorizeaza cantitatea de mincare din stomacul tau in timp ce maninci. In momentul in care alimentele din stomac ajung la un nivel confortabil, APS ii da semnal creierului tau ca e momentul sa pui furculita jos.

Problema e modul ceva mai greoi in care acest semnal e transmis creierului: ca si cum ai vrea tu sa trimiti un film pe o conexiune dial-up, intr-o lume a conexiunilor pe fibra optica. Multi barbati ingurgiteaza in continuare mincare mai rapid decit poate spune creierul lor “Stop”.

  • Principiul esential e urmatorul: pentru a-ti reduce dimensiunile burtii, trebuie sa incepi s-o asculti. Am analizat bine studiile in domeniu si am discutat cu cei mai buni experti pentru a te ajuta sa inveti sa faci asta. Foloseste aceste sapte strategii simple si te vei simti satul fara sa-ti alimentezi excesiv organismul.
  • Stai jos cind iei gustarea. Se pare ca eticheta impusa la mesele formale te face sa crezi ca maninci mai mult decit consumi in realitate, fapt ce te poate ajuta sa te simti plin mai devreme. Un studiu canadian realizat in 2006 a aratat ca atunci cind voluntarii luau prinzul la o masa frumos aranjata, ei mincau cu o tre-ime mai putin decit atunci cind se asezau singuri la masa din bucatarie.

Gindeste-te la aceasta regula ca la un fel de Zen al mincatului: daca tratezi fiecare experienta culinara drept un eveniment extraordinar ce merita respect si admiratie, ai sanse mai mici sa folosesti furculita drept lor.

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!