Obligatoriu la masa

24 octombrie 2007

In functie de numarul de mese pe care le iei peste zi (trei sau cinci daca ai si doua gustari), prinzul reprezinta 30-40% din necesarul caloric pe acea zi. In general este bine sa includa o portie de carne slaba, o portie de hidrati de carbon cu absorbtie lenta (cartofi, orez, paste, mazare, porumb, dar in cantitate moderata, sa zicem 2-3 linguri), piine – numarul feliilor de piine va depinde de cite calorii maninci in intreaga zi -, legume sub forma de salata si, daca nu ai depasit ratia de calorii, si un fruct ca desert.

In functie de numarul de mese pe care le iei peste zi (trei sau cinci daca ai si doua gustari), prinzul reprezinta 30-40% din necesarul caloric pe acea zi. In general este bine sa includa o portie de carne slaba, o portie de hidrati de carbon cu absorbtie lenta (cartofi, orez, paste, mazare, porumb, dar in cantitate moderata, sa zicem 2-3 linguri), piine – numarul feliilor de piine va depinde de cite calorii maninci in intreaga zi -, legume sub forma de salata si, daca nu ai depasit ratia de calorii, si un fruct ca desert. Tot la prinz se poate consuma ca prim fel supa de legume sau ciorba, dar fara prea multe grasimi.

Nu e normal sa sari peste masa de dimineata, atunci este momentul cind metabolismul nostru este mai alert si organismul are nevoie de hrana. In plus, pancreasul unui om sanatos secreta in trei momente ale zilei mai multa insulina cu rol de a ajuta la metabolizarea alimentelor absorbite din intestin, momente ce coincid cu orele de mic dejun, prinz si cina.

Maninci, deci slabesti

Vreau sa slabesc 5 kg fara sa tin dieta. La ce alimente trebuie sa renunt? ROBERT, BUCURESTI

Daca adopti un stil de alimentatie sanatos nu mai ai nevoie de nimic altceva – sa maninci pe indelete, de minimum 3 ori pe zi (optim 3 mese principale si 2 mici gustari), sa nu sari peste micul dejun si sa ai o cina cit mai usoara. Alimentele la care ar fi bine sa renunti sint cele bogate in calorii: dulciurile,carnea grasa, alcoolul (un gram de alcool produce in corp 7 kcal, pe cind 1 gram de zahar numai 4 kcal), semintele, arahidele si fructele foarte dulci.

Pentru a slabi 1 kg, trebuie sa maninci cu aproximativ 700 de kcal mai putin decit arde organismul tau si nu este bine sa te infometezi consumind foarte putine calorii/zi. Iti recomand sa consumi zilnic o portie moderata de carne slaba, doua portii de lactate, citeva felii de piine sau o portie de cartofi ori orez, ulei vegetal 1-2 linguri per total in salate sau in mincarea gatita, legume si minimum doua fructe. Desi par multe alimente pentru o singura zi, vei reusi sa slabesti treptat daca ai grija sa consumi zilnic putin din fiecare.



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți