Nutritie

24 octombrie 2007

Si mai multi dintre noi ar vrea sa fie si ei cetatenii tarii unde continutul scazut de carbohidrati a preluat puterea. Asta daca n-ar fi vorba aici de legamintul de fidelitate depus partii adverse.Am incercat sa renuntam la alianta cu marile puteri, cum ar fi piinea, pastele si cartofii. Si desi stim ca dietele sarace in carbohidrati dau rezultate, renuntarea la preferatii tai poate fi extrem de grea. "Cea mai buna metoda de a mai reduce din carbohidrati ar fi sa recurgi la tot felul de combinatii-substitut, spune dr. Serban Damian, nutritionist.

1-247poza-interior.jpg
Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →

Si mai multi dintre noi ar vrea sa fie si ei cetatenii tarii unde continutul scazut de carbohidrati a preluat puterea. Asta daca n-ar fi vorba aici de legamintul de fidelitate depus partii adverse.

Am incercat sa renuntam la alianta cu marile puteri, cum ar fi piinea, pastele si cartofii. Si desi stim ca dietele sarace in carbohidrati dau rezultate, renuntarea la preferatii tai poate fi extrem de grea. “Cea mai buna metoda de a mai reduce din carbohidrati ar fi sa recurgi la tot felul de combinatii-substitut, spune dr. Serban Damian, nutritionist.

Astfel consumi si mincarurile care iti plac si nici nu-ti dai peste cap dieta. Am intrebat si noi in stinga si-n dreapta si am atat ca exista alternative la gustul dupa care tinjesti atit. OK ­ sau ceva pe acolo. Serban sustine chiar ca stie cum sa prepare conopida in asa fel incit ea sa aiba gust de piure de cartofi. Iar noi, ca sa fim siguri ca e pe bune toata afacerea, am luat citiva impatimiti ai carbohidratilor si i-am pus la degustat “inlocuitorii”, care s-au dovedit tare gustosi.

Cartofi piure

Substitut: Conopida in loc de cartofi Fierbe in abur niste conopida proaspata sau congelata (sau prepar-o la microunde). Adauga putin ulei de masline sau, in cel mai rau caz, putina margarina si baga toata compozitia intr-un blender (si mixerul e la fel de bun). In final adaugi sare si piper dupa gust si iata un fel care poate inlocui cu succes traditio-nalul piure de cartofi. Pentru mai multa savoare, adauga putin usturoi, brinza si smintina.

Carbohidrati eliminati: 30 g/ceasca Gust: “Dupa citeva guri, uiti ca nu maninci cartofi.”

Lasagna

Substitut: Felii de dovlecel in loc de paste Taie pe lungime 4-5 dovlecei de marime medie in felii care sa nu depaseasca un deget in grosime. Presara peste ele condimente, asaza-le apoi pe un singur rind intr-o tava non-adeziva si lasa-le sa se coaca in cuptorul incins timp de 20″. Este de preferat ca ele sa ramina tari, dar nu crocante. Apoi procedezi pur si simplu ca si atunci cind iti faci o lasagna clasica.

Carbohidrati eliminati: 36 g/portie Gustul: “Delicios. Dovlecelul ii da o savoare speciala.”

Spaghetti

Substitut: Dovlecel in loc de spaghetti Dovlecelul (de gradina) gatit este varianta Mamei Natura (din pacate, nu a celei de la “Ciao Darwin”) pentru spaghetti ­ pulpa acestei legume poate fi taiata usor in forma unor taitei. Tot ce trebuie sa faci tu este sa tai dovlecelul in 2 si sa-i scoti semintele. Asaza apoi fiecare jumatate ­ cu partea taiata in jos ­ intr-o tava. Toarna deasupra 1/2 cana de apa. Fierbe dovlecelul 10\’\’ sau pina devine moale la atingere. Lasa-l sa se raceasca si da-l apoi pe razatoare, pentru a forma spaghetti. Nu uita sosul si brinza.

Carbohidrati eliminati: 30 g/cana Gust: “Extraordinar. Are aceeasi consistenta ca si pastele.”

Clatite

Substitut: Fulgi de ovaz si brinza de vaci pentru compozitie Iata o reteta care nu poate da gres, mai ales daca vrei sa incerci varianta americana. Amesteca 1/2 de cana de fulgi de ovaz, un sfert de cana de brinza de vaci degresata, 2 oua. Adauga vanilie, scortisoara si nucsoara. Amesteca bine totul intr-un blender. Coace-o ca pe o clatita obisnuita. Carbohidrati eliminati: 45 g/clatita Gust: “Daca adaugi si niste sirop peste, chiar n-o sa simti diferenta.”

Previous1 din 3Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți