Nu mai înfuleca: învață să mânânci corect și sănătos!

0
473

Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrație: Britt Spencer.

Ea întreabă: „Vrei să-l rog pe ospătar să-ţi aducă o lopată?“ Traducerea: oprește-te din a mânca precum o hienă năpustită asupra unei zebre. Nu numai că nu este atractiv – dar îţi și dăunează.


De ce are dreptate

„Înfulecatul îţi distruge sistemul digestiv. În general, creierul tău are nevoie de circa 20 de minute pentru a primi informaţiile că stomacul este plin“, spune dr. Eva Almiron-roig, un cercetător dietetician de la Universitatea Cambridge­. În același timp, înfulecarea antreului îţi împiedică papilele să simtă savoarea totală. „Când mesteci timp îndelungat, alimentul petrece mai mult timp în gura ta, iar intensitatea gustului este mai mare decât atunci când mesteci mai puţin“, explică Almiron-roig.


De fapt, un studiu de la Universitatea din Iowa arată că persoanele cu o greutate normală pot să mestece cu 27% mai mult timp mâncarea, comparativ cu cele supraponderale. Și în graba ta de a te hrăni poţi pierde nutrimente.

Un studiu de la Universitatea Purdue a stabilit că persoanele care au mestecat de aproape 40 de ori înainte de a înghiţi au absorbit mai multe grăsimi sănătoase care induc senzaţia de saţietate, comparativ cu cele care au mestecat de 10 sau de 25 de ori.

Cum să o rezolvi

Folosește o furculiţă pentru a limita îmbucăturile. Și, de câte ori e posibil, alege alimente care te obligă să apelezi la cuţit – friptură în loc de chiftele, orez brun în loc de piure, morcovi cruzi în loc de cremă de spanac.

Obiectivul: nu mai mult de cinci furculiţe pline per minut. Această rată se corelează cu senzaţia de saţietate și cu un aport caloric mult mai mic per pauză, spun cercetătorii britanici. Nu poţi să te uiţi la ceas și la farfurie în același timp? Corelează-ţi ritmul cu cel mai lent mesean. Ori verifică expresia de pe faţa nevestei sau a iubitei. —Lila Battis

 




SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here