Mic-dejun ca la carte

2 iulie 2015

Potrivit unui studiu francez, creșterea aportului de vitamina C reduce riscul de atac cerebral.

MH0614_BUL_NUT_01

De Paul Kita. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Travis Rathbone.

„Această vitamină reglează nivelurile de oxid nitric, care înlesnește fluxul sangvin“, spune dr. Stéphane Vannier, ­autorul studiului. Ca să iei cel puțin doza zilnică recomandată de 90 de miligrame, mănâncă o ceașcă de salată de fructe preparată din portocale, căpșuni, ­papaya, kiwi și mango. Conțin mai multe nutrimente decât un supliment.

Mănâncă ciocolată!

Vești bune! Laptele amestecat cu pudră de cacao, bogată în fibre, îți poate îmbunătăți profilul ­colesterolului, spun cercetătorii spanioli. După ce au băut zilnic, timp de patru săptămâni, circa două cești din mixtură, nivelul de colesterol HDL (bun) al oamenilor a crescut cu 6% față de perioada în care au băut lapte simplu. „Asta datorită polifenolilor din cacao, care ar putea mări nivelul unei proteine importante din colesterolul HDL“, spune cercetătoarea Beatriz Sarriá.

Pune și ouă

Sunt ideale pentru creier. Tirozina ar putea să-ți ascută mintea, arată un studiu danez. Oamenii care au consumat două grame din acest aminoacid – găsit în ouă și brânză – s-au descurcat cu 10% mai bine la testele care evaluau reflexele mentale. Lorenza Colzato, autoarea studiului, spune că tirozina ar putea crește producția de ­dopamină, asociată cu abilitățile mentale. Ca să obții două grame de tirozină ar trebui să consumi opt ouă mari, dar și mai puține sunt utile.

Gustare rapidă

Frittata cu broccoli și brânză

Această rețetă din cartea Brassicas asigură o doză bună de tirozină, aminoacid ce stimulează creierul.

Preîncălzește cuptorul la 200°C. Încălzește o tigaie nonaderentă la foc mediu și adaugă două linguri de ulei și doi căței de usturoi mărunțiți. Când usturoiul sfârâie, adaugă două cești de bucăți de broccoli și frige-le până când sunt de un verde deschis, circa două minute. Completează cu un sfert de linguriță de sare și două linguri de apă. Sotează cât să se înmoaie broccoli, cinci minute. Presară o ceașcă de brânză fontina rasă și adaugă șase ouă bătute cu jumătate de linguriță de sare. Lasă-le pe foc aproximativ două minute, mută-le în cuptor și coace-le până când vârful unui cuțit introdus în frittata iese curat, între 8 și 10 minute. Scoate tigaia fierbinte cu atenție, folosind o mănușă de bucătărie. Feliază și servește. Vei obține patru porții

16 – Media de proteine în grame, pe care le consumă un bărbat la micul dejun. (Noi recomandăm cel puțin 30.) Sursa: USDA



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți