Mâncatul în exces pe fond emoțional există chiar și la bărbați

Cum scăpăm de acest obicei care ne pune bețe în roate?

0
1703
Una din cele mai mari provocări pentru un barbat care dorește să slăbească este mâncatul emoțional din weekend ca modalitate de a elimina stresul săptămânii. Dar tu o poți depăși!
Una din cele mai mari provocări pentru un barbat care dorește să slăbească este mâncatul emoțional din weekend ca modalitate de a elimina stresul săptămânii. Dar tu o poți depăși!

În ziua de azi, mâncatul și consumul de alcool în exces în weekend au devenit o normalitate. Ne simțim bine când ne relaxăm și când uităm de reguli alimentare… asta până ajungem să ne confruntăm cu regretul, cu sentimente de vinovăție, balonări și kilograme în plus.

Flavius Ursachi, Head Coach la Bodyshape Transformation Centre, dublu campion național de Culturism și Fitness la categoria Men Physique Seniori + 174 cm în 2015 si 2016, îți prezintă adevăratul motiv pentru care facem excese în weekend și îți pune la dispoziție câteva strategii care să te ajute să scapi de mâncatul emoțional.

Mănânci perfect toată săptămâna; apoi vine weekend-ul. Vineri seara, ora 17.00 și deja
începi să salivezi. Sfârșitul săptămânii înseamnă vin, pizza, nachos și filme de calitate
mediocră; sau ieșiri la bere cu băieții urmate de fast food la miezul nopții.

De cele mai multe ori sfârșitul unei săptămâni stresante reprezintă cea mai bună parte din
săptămână pentru foarte mulți bărbați. Astfel îți permiti să mănânci orice, la orice oră, doar
pentru că este vineri, pentru că este sâmbătă sau pentru că este duminică. Și nu vorbesc
despre mâncatul compulsiv, fără să conștientizezi, fiind parcă pe auto-pilot. Vorbesc despre
mâncatul și consumul de alcool exagerat datorită stresului acumulat în timpul săptămânii, ca o metoda de premiere și relaxare, de cele mai multe ori într-un context social, care a devenit un obicei. Totuși, la un moment dat, excesele de week-end încep să nu mai fie confortabile.

Dacă ești deja în aceasta situație, știi că mâncatul în exces din weekend vine cu consecințe.
Te simți anchilozat, balonat și chiar mai obosit decât în timpul săptămânii. Mental te simți
vinovat, sau chiar nervos, pe tine și în general. Chiar faci eforturi să fii în formă, mergi la
sală, încerci să mănânci sănătos, dar apoi weekend-ul îți sabotează toate eforturile.

Articulațiile deja au început să te doară datorită inflamației cauzate de mâncarea de proastă calitate, nu ai energie și în loc să vezi rezultate, kilogramele au început să se adune, parcă toate pe abdomen și piept.

Contrar așteptărilor tale, problema comportamentului de la sfârșitul săptămânii nu este
datorată weekend-ului ci relației cu mâncarea pe care o ai în fiecare zi din timpul
săptămânii. Felul în care te raportezi la mâncare în timpul săptămânii poate decide ce
alegeri vei face in week-end.

În cele de mai jos îți prezint 3 strategii care te vor ajuta să îți îmbunătățești relația cu
mâncarea și să realizezi că o abordare prea strictă te sabotează de cele mai multe ori în loc
să te ajute.

Strategia 1 – Optează pentru alegeri bune în detrimentul celor „perfecte”.

În primele săptămâni, văd foarte des la clienții cu care lucrez, cum încearcă să mănânce
„perfect”. Astfel, în timpul săptămânii sunt foarte stricți și speriați ca nu cumva să
„greșească”. Totuși la final de săptămână voința și ambiția lor ajung la epuizare. Obosiți de
strictețea pe care și-o impun, cedează și mănâncă în weekend în exces alimentele preferate.

În mintea lor și poate și în mintea ta există doar două opțiuni: perfect sau deplorabil; totul
sau nimic. Logica este in felul urmator: „Este sâmbătă și ies cu prietenii. Dacă tot nu pot să mănânc
masa perfectă, cântărită și măsurată cum o fac de obicei, o să mănânc cel mai mare burger
pe care îl găsesc și bineînțeles și niște cartofi prăjiți, cu cola; oricum e week-end, mă
relaxez si eu!”

Dacă nu mai gândești în termeni de extreme și renunți la „perfect” îți deschizi plaja de alegeri la foarte multe opțiuni mult mai bune pe termen lung. Astfel, poți mânca un burger fără foarte mult sos cu o salată și o limonadă.

Renunță la „perfect” și alege cea mai bună opțiune din circumstanța respectivă! Chiar și în
timpul săptămânii, alege să mănânci feluri de mâncare sănătoase, care îți plac, în loc să urmezi o dietă strictă cu foarte puține opțiuni.

Strategia 2 – Renunță la „Cheat Days”.
De luni până sîmbătă ești „la dietă”. Dar duminica … este CHEAT DAY.
CHEAT DAY – cea mai bună zi din săptămână. O aștepți de fiecare dată, cum un copil
așteaptă Crăciunul. De dimineața până seara „ai voie” să mănânci, orice, în orice cantitate
pentru că este o zi specială. Spre seara începi să te panichezi. Mănânci (sau chiar consumi
alcool) mai mult; pentru că de „mâine” te întorci la realitate. Te întorci la rutina plictisitoare, la dieta ta de toate zilele.

Știu că mulți specialiști recomandă o CHEAT DAY pe săptămână, cu argumente pozitive
atât pentru fizic cât și pentru psihic. Din păcate pentru majoritatea persoanelor care
apelează la această strategie, toată săptămâna se transformă într-un calvar, cu un singur
obiectiv – să vină CHEAT DAY mai repede.

Daca ești în această situație, îți recomand să renunți la CHEAT DAY și să îți acorzi
permisiunea să mănânci lucruri care îți plac și țn timpul săptămânii, într-o cantitate
moderată, de preferat în zilele cu antrenament. O astfel de strategie te va ajuta pe termen
lung să îți atingi obiectivele și să gasești relaxare și bucurie în fiecare zi din viața ta.

Strategia 3 – Asumă-ți alegerile in fiecare moment.

Poate esti genul de persoană căreia îi place să negocieze; să negocieze cu sine când vine vorba de mâncare.

„O să renunț la desert astăzi și o să mă păstrez pentru weekend”. Această mentalitate de negociere nu dă rezultate pe termen lung. Doar alegerea „bună” de astăzi nu îți dă permisiunea să „recuperezi” mai târziu. Te păcălești și nu îți asumi
responsabilitatea pentru alegerile talenesănătoase, găsindu-ti justificarea pentru ele. Această strategie poate funcționa la copii, dar tu ești adult și trebuie să îți
asumi alegerile pentru că nu este nimeni să îți jurizeze logica. Aceste jocuri mentale îți
subminează autoritatea asupra propriilor decizii.

Începe deci să gândești ca un adult și asumă-ți deciziile. Alege conform valorilor și principiilor pe care le ai, în funcție de obiectivele tale! Nu încerca să te justifici pentru ceea ce alegi. Ești liber să mănânci și să bei ceea ce dorești. Tu alegi ceea ce faci în funcție de ce vrei să realizezi.

Dacă vrei să mănânci o pizza, e în regulă. Probabil te vei balona și te vei îngrășa un pic.
Astea sunt consecințele. Nu te preface că nu știai. Asumă-ți deciziile și consecințele!
Astfel te vei simți mai stăpân pe situație și vei putea să începi să faci alegeri productive
pentru tine în viitor.

***

Industria de fitness se adaptează problemelor cu care se confruntă din ce in ce mai mulți
oameni. Conceptul revoluționar Bodyshape Transformation Center, lansat de românca Irina
Alionte mai întâi peste hotare și apoi și în România, îmbină antrenamentele de grup, ghidate de antrenori experimentați, cu plan nutrițional și, în mod cu totul nou, cu coaching-ul pe partea de motivație și mindset, care îi ajută pe cei care merg la sală să își vindece problemele emoționale altfel decât mâncând, pentru a obține apoi rezultatele dorite.

„Alături de nutriție, mișcare și recuperare, mindset-ul este elementul central în procesul de
transformare corporală. Dacă nu ești echilibrat în plan mental și emoțional, o să ai tendința să îți umpli golurile interioare cu mâncare – deci îți afectează alegerile de nutriție.
Dacă nu ai o stare interioară armonioasă, dacă te simți stresat, obosit sau suparat – există riscul să mănânci impulsiv, excesiv sau pe fond emoțional, pentru a-ți găsi doza de fericire în mâncare.

Mulți oameni folosesc mâncarea ca pe un instrument de alinare a emoțiilor negative care ies la suprafață. Așadar, nu e suficient să știi ce alimente să mănânci și cum să le combini, e foarte important să ajungi la un echilibru mental care să te ajute să scapi de comportamentul respectiv și să ai rezultate bune în procesul de slăbire”, declară Irina Alionte.

Irina Alionte este o tânără antreprenoare de 29 de ani care, la puțin timp după terminarea
studiilor în Marea Britanie, a fondat Bodyshape Transformation Centre – singurul centru de
transformare corporală care garantează rezultatele.

Ideea sa atipică de a combina fitness-ul și atmosfera de club s-a dovedit a fi o mișcare
extraordinară, ce s-a extins în câteva universități din UK, astfel primind premiul pentru Best Business Growth și finanțare de la Guvernul Britanic.

Din dorința de a aduce în Romania know how-ul britanic, la începutul anului 2015, Irina a pus bazele Bodyshape Transformation Centre in cartierul Aviatiei din București – singurul centru de transformare corporală din România care îmbină antrenamentele personalizate,
nutriția și coachingul pentru dezvoltarea personală.

Echipa sa de experți în transformare corporală a reușit să topească peste 3,500 de kg de
grăsime și 20,000 de centimetri din talie în doar câteva luni de la deschidere, ceea ce a atras și mai mult atenția presei. Povestea de succes a Irinei a fost până acum mediatizată în publicații internaționale de top precum The Huffington Post sau Forbes.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here