Mâncatul după 6pm chiar te îngrașă?

0
1535
mâncatul

Foto: Pixabay; Adaptare: Casa de Traduceri

„Nu știu sigur de unde a apărut această regulă”, spune Dr. Dana Hunnes, M.P.H., R.D., nutriționist specialist la Centrul Medical Ronald Reagan de la UCLA și profesor asistent adjunct la Facultatea de Sănătate Publică Fielding din cadrul UCLA, remarcând că ora 6 nu are nimic magic în ea.

Pe bune acum, e cineva care a ajuns acasă de la muncă – să nu mai vorbim de așezatul la masă – înainte de ora 6?

Legătura dintre oră și greutate

Acestea fiind spuse, deși organismul nu începe să depoziteze în draci alimentele sub formă de grăsime atunci când se face 6 fix, mâncatul noaptea este asociat cu creșterea în greutate.

Și s-a demonstrat și că limitarea mâncatului la ore târzii din noapte a condus la pierderea în greutate.

Acest lucru este probabil valabil pentru că nimeni nu se trezește noaptea să dea iama în salata de varză crudă din frigider.

„Oamenii mănâncă de obicei o pungă de chipsuri, niște dulciuri sau alte alimente cu conținut caloric ridicat”, spune Hunnes.

Așadar, eliminând mâncatul noaptea, vei mânca probabil mult mai sănătos.

Caz elocvent: Atunci când cercetătorii de la Brigham Young University au obligat 29 de bărbați tineri să nu mai mănânce între ora 7 seara și ora 6 dimineața timp de două săptămâni, aceștia au pierdut în medie jumătate de kilogram.

Atunci când, în următoarele două săptămâni, li s-a permis din nou să mănânce noaptea, s-au îngrășat la loc cam 750 de grame.

Totul se rezumă la calorii: Atunci când băieții au renunțat la gustările de noapte, și-au redus aportul caloric zilnic cu aproximativ 238 de calorii, în medie.

Ți-e foame noaptea? Fă asta!

Multe din gustările de noapte nu sunt conștientizate, iar asta nu ajută deloc.  Neconștientizarea mâncatului este corelată constant cu mâncatul în exces și cu creșterea în greutate.

Dar dacă ți-e foame cu adevărat seara sau chiar noaptea târziu, nu te teme să mănânci. Nu ar trebui niciodată să te abții de la mâncare dacă ți-e foame pentru că e târziu. Această filozofie nu funcționează pentru pierderea în greutate și creează o relație nesănătoasă cu mâncarea.

În schimb, încearcă să mănânci legume, cereale integrale sau proteine slabe, spune Hunnes. Și pune-ți porții mai degrabă mici – poți oricând să-ți mai pui dacă încă ți-e foame.

Dacă ți se face des foame noaptea, înseamnă probabil că nu mănânci suficient în prima jumătate a zilei.„În loc să te gândești să nu mănânci seara, mai bine de concentrezi să mănânci bine pe parcursul zilei”, spune nutriționistul Anna Rossinoff, R.D., co-fondator al Eat with Zest.

„Clienți mei în spun că încearcă toată ziua să reducă numărul caloriilor, dar se întorc acasă de la muncă și se trezesc că mănâncă necontrolat”, spune Rossinoff. Corpul tău nu știe cu exactitate cât e ceasul, dar știe când nu mai are combustibil, spune ea.

Ce poți face: Începe-ți ziua cu un mic dejun copios, cu aproximativ 20 de grame de proteine. Continuă cu câte o masă echilibrată și bogată în proteine la fiecare trei-patru ore, spune Rossinoff.

„Dacă ajungi să mănânci după 6 seara, nu te panica”, spune ea. „Dar, dacă te alimentezi corect pe întreg parcursul zilei, probabil că nu-ți va mai fi atât de foame noaptea”, spune ea.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here