Mananca mai bine

0
144

Mancatul compulsiv nu inseamna neaparat doua numere mai mari la haine. Iti aratam cum sa nu te ingrasi si cum sa strecori in bucatarie gustarile mai putin agreate de nutritionisti

De David Zinczenko si Matt Goulding • Fotografii de Nigel Cox • Adaptare de Irina Mereacre.


Iti propui in fiecare luna sa mananci sanatos, dar esti inconjurat de alimente nesanatoase, care sunt omniprezente in vietile noastre. Ne referim mai ales la versiunile delicioase (si uneori periculoase) din restaurante. • De fapt, nu trebuie sa alegi intre a-ti hrani burta si a avea abdomenul plat. Am analizat patru dintre meniurile pe care le prefera barbatii cand mananca pe fond nervos, am aflat de ce sunt blamate si am gasit solutii prin care sa le imbunatatesti. Foloseste urmatoarele trucuri ca pe un plan pentru gatitul sanatos, astfel incat sa poti evita dezastrele alimentare cand iesi in oras si sa transformi gustarile nesanatoase in unele care-ti lasa gura apa si te ajuta sa dai burta jos.

  

PASTE CU BRANZA
Arata bine, sunt delicioase si iti amintesc de copilarie. Problema e ca, alaturi de maioneza din comert, se numara printre mancarurile cu cele mai multe calorii per gram. Dar noi credem ca fiecare barbat merita din cand in cand o portie sanatoasa de macaroane cu branza, asa ca am gasit reteta ideala.
Solutia
Ca sa economiseasca bani, multe restaurante folosesc inlocuitori de branzeturi – niste substante doldora de calorii. Mai bine gateste cu sos Bechamel (un sos alb cremos si usor). Foloseste si branza Cheddar, iar ca amestecul sa se topeasca mai usor, adauga putina mozzarella. La final, presara parmezan si panko (pesmet japonez). Coace mancarea pana capata o coaja crocanta.

MACAROANE CU BRANZA
Ai nevoie de
Doua cani cu paste fusilli ori cavatappi 
Doua linguri de unt
Doua linguri de faina
Doua cani de lapte cu 2% grasime
O cana de branza Cheddar rasa
Jumatate de cana de mozzarella rasa
Jumatate de cana de branza Gruyère 
Un sfert de cana de iaurt grecesc
Jumatate de cana de panko
Un sfert de cana de parmezan ras si condimentat cu piper negru

Cum s-o prepari
1. Prepara pastele respectand indicatiile de pe ambalaj, pana cand devin al dente. Scurge apa. 
2. Topeste untul intr-o cratita pusa pe aragaz, la foc mediu. Presara faina si amesteca incontinuu timp de un minut. Treptat, adauga si laptele, pana cand mixtura se ingroasa, circa cinci minute. Adauga branza Gruyère, branza Cheddar si mozzarella – amesteca-le pana cand se topesc. 
3. Opreste aragazul, adauga iaurtul si pastele preparate, apoi amesteca. Incalzeste cuptorul. Muta macaroanele cu branza intr-o tava. Presara peste acestea pesmetul si parmezanul, apoi piper negru. Lasa la copt cat sa se rumeneasca pesmetul.
VEI OBTINE PATRU PORTII

CALORII
1.380
595

GRASIMI
96 G
28 G

SODIU
3.150 MG
462 MG

CONSUMI MAI PUTIN
785 CALORII, 68 G GRASIMI SI 2.688 MG SODIU!

 

 

Cantitate estimativa pentru o portie la restaurant
Reteta noastra

 

 



1
2
3
4
5
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here