Legume pe înțelesul tuturor

0
664

De Chris Thompson. Adaptare de Oana Popa. Foto: Sam Kaplan.

E delicioasă, foarte sănătoasă și ușor de preparat. Sfecla elvețiană este, probabil, cea mai bună dintre legumele prea puțin cunoscute.

Înainte de a pune încă o pungă de mazăre la microunde, ia în considerare, dacă vrei, și umila sfeclă. Mangold sau sfecla elvețiană este o plantă înaltă, robustă, cu ­frunze cărnoase și tulpini fibroase, în ­culori puternice, variate. Poate că numele îți sună ciudat. Și mie mi s-a părut la fel. Totuși, am cumpărat o legătură de la supermarket, deoarece, ca mulți alți bărbați, simțeam nevoia unei garnituri pentru friptură. Când mi‑am dat seama cum trebuie gătită această legumă, nici n-am mai simțit ­nevoia de friptură. Dacă știi să gătești, alimentația sănătoasă ­înseamnă și mese mai gustoase.

Pentru că sfecla elvețiană seamănă cu varza kale, poate fi pregătită cu succes prin metoda slow cooking. Și, pentru că este o plantă robustă, se găsește în magazine, indiferent de sezon. Nu în ultimul rând, deoarece este cărnoasă și fragedă, cu o aromă mai puțin vegetală decât celelalte legume cu frunze ­verzi, este delicioasă în multe contexte în care varza kale sau varza furajeră nu s-ar potrivi.

Mâncarea bună are nevoie de o rețetă simplă, ca aceasta.

În primul rând, vei avea nevoie de câteva ingrediente, în afară de sfeclă elvețiană: ouă, ulei de măsline și o brânză italiană tare, ca Pecorino Romano. Profită de această ocazie pentru a face ordine în frigider și în cămară. Ți-a rămas o jumătate de ceapă aseară, de când ai pregătit cina? Super! Niște broccoli singuratic în sertarul cu legume? Perfect.

Apoi, vei avea nevoie de niște Mangold sau sfeclă elvețiană. Cumpără două legături mari. În raionul de legume, o vei remarca imediat între celelalte verdețuri obișnuite, datorită tulpinilor roz sau galbene.



1
2
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here