Lasati-ma sa slabesc

24 octombrie 2007

Chiar daca ai trecut de 25 de ani, nu mai esti foarte suplu si ai o viata trepidanta, ai dreptul sa maninci. Nu poti trai bine hranindu-te la infinit cu dulciuri si semipreparate bogate in conservanti, alegind in locul meselor de peste zi gustari concentrate luate in graba. Hai sa stabilim impreuna citeva lucruri simple.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Chiar daca ai trecut de 25 de ani, nu mai esti foarte suplu si ai o viata trepidanta, ai dreptul sa maninci. Nu poti trai bine hranindu-te la infinit cu dulciuri si semipreparate bogate in conservanti, alegind in locul meselor de peste zi gustari concentrate luate in graba. Hai sa stabilim impreuna citeva lucruri simple.

Mai intii, nu te chinui inutil

E normal ca un tip sa manince mai mult decit partenera lui (la urma urmei, greutatea ei ideala ar trebui sa fie cam cu 20 kg mai mica decit a ta). E stiut faptul ca domnii ard mai multe calorii decit doamnele si, prin urmare, au dreptul sa manince mai mult. Daca esti cu cel putin 5 ani mai tinar decit seful tau, fii linistit daca simti nevoia sa maninci mai mult decit el la dineuri, atit timp cit pofta de mincare nu te face sa treci peste limitele bunei-cuviinte.

Tinerii ard zilnic mai multe calorii la aceeasi masa corporala, dar retine: cu virsta, si tu va trebui sa reduci din portii, altfel vei cistiga in kilograme. Daca ai un frate adolescent, atunci el va minca mai mult decit tine. Un adult activ are zilnic nevoie de 30-35 kilocalorii/kilogram de masa corporala, pe cind un adolescent consuma si peste 50 kilocalorii/kcorp. Daca nu poti sa maninci micul dejun acasa, macar ia cu tine doua sandviciuri pregatite de cu seara. Meniul pe o zi ar trebui sa includa in mod ideal trei mese (micul dejun, prinzul si cina) si doua gustari (la 10,30 si 16,30).

E putin probabil ca programul tau sa permita asta, dar exista un compromis: Un mic dejun, o gustare consistenta in prima parte a zilei, prinzul servit ceva mai tirziu si cina. Ultima masa trebuie sa fie pe cit posibil lejera si cu multe legume, dar si cu o portie de piine ori cartofi sau orez. Nu te teme ca te vei ingrasa: e mai bine sa consumi seara hidrati de carbon “lenti”, atit timp cit nu exagerezi cu portiile. O felie de piine ori 2-3 linguri de orez sau cartofi iti vor taia foamea pina dimineata si iti vor mentine constant nivelul glicemiei peste noapte, astfel ca nu vei mai simti nevoia sa te trezesti ca sa maninci.

Daca ai deja gastrita acida sau ulcer, ai nevoie de mese mici si dese, fara condimente in exces = cit mai putine produse gen fast-food. Ar fi bine sa eviti piinea alba foarte proaspata, dar si grahamul si piinea integrala – cea mai buna varianta e piinea alba veche de o zi. Evita fructele daca nu sint bine coapte sau deja facute compot, legumele cu fibre greu digerabile (varza, castra-veti, ardei, ridichi), prajelile de orice fel, mezelurile, ciocolata. in schimb, e chiar recomandat sa nu iti lipseasca laptele dulce, iar carnea este mai bine sa o consumi fiarta ori inabusita.

Cel mai important: incearca sa nu (mai) fumezi

Nici sucurile ori apele minerale carbogazoase nu iti fac bine, asa ca ar fi cazul sa incepi sa le ocolesti. Daca incepi lucrul pe la 10,00, ti s-ar potrivi alte ore de masa decit cele amintite. Te poti trezi mai tirziu, ca sa iei micul dejun (inclusiv cafeaua) pe la 8,30-9,00, sarind peste gustarea de dimineata si trecind direct la masa de prinz, pe la 13,30-14,00. Daca ai pauza de masa, profita de situatie si alege preparate gatite. Daca inca nu ai consumat carne in cursul zilei, acum ar fi momentul (dar carne slaba, fara sosuri bogate in ulei si mereu in combinatie cu legume).

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți