Îți face bine sau rău?

25 mai 2015

33 – Numărul de calorii pe care le conține o singură felie de salam Italian. Sursa: USDA.

De Julie Stewart. Adaptare de Irina Mereacre. Foto: Claire Benoist.

Uneori mâncarea ne suceşte minţile: oamenii au tendinţa să subestimeze numărul caloriilor din pizza şi sandvişuri mai des decât o fac în cazul altor produse, arată un studiu din Journal of Consumer Affairs. Participanţii la studiu au crezut că aceste produse conţineau cu o treime mai puţine calorii decât în realitate, dar au ghicit mai bine caloriile conţinute de hamburgeri, puiul prăjit şi aperitivele mexicane. Motivul? „Oamenii estimează greşit mărimea porţiilor de pizza şi consideră că sandvişurile sunt o alternativă sănătoasă“, spune autorul studiului, Scot Burton. Alege produse sărace în calorii, cum ar fi merele, şi mai puţine meniuri doldora de energie.

Descojește grăsimea

Foile exterioare ale cepei ar putea valora mai mult decât cele din interior: o cercetare din Coreea arată că o substanță conținută de coaja cepelor ar putea preveni formarea grăsimii. Șoarecii de laborator care au mâncat substanța au obținut mai puțină grăsime corporală. Cojile de ceapă conțin quercitină, despre care cercetătorii spun că ar împiedica formarea celulelor adipoase în stadiile lor incipiente, încetinind îngră­șarea. Dar nu le arunca încă în salate: sunt necesare studii suplimentare.

Alegeri grele

Ţine minte asta: când comanzi mâncare pentru mai mulți, alegerile tale sunt influenţate de ceilalţi, arată un studiu de la Universitatea Duke. Când li s-a cerut să aleagă o gustare pentru ei şi pentru un coleg supraponderal, participanţii la studiu au optat pentru aceeaşi mâncare. „Ne facem griji să nu-i ofensăm“, spune autoarea studiului, Peggy Liu. Dacă iei cartofi prăjiţi pentru el şi salată pentru tine, ai putea insinua că se îndoapă cu mâncare nesănătoasă. În caz contrar poţi fi acuzat că îl judeci. Ia ceva cu puţine calorii pentru amândoi.

Mai gras cu 48 de ore

Este OK să trişezi o zi, dar nu un weekend. Un studiu de la Centrul de Cercetări Biomedicale Pennington arată că două zile de alimentaţie haotică îţi pot îngreuna efortul de slăbire. Când oamenii au consumat cu 40% mai multă mâncare decât au avut nevoie pe durata a 48 de ore, acest „răsfăţ“ a dat startul altor patru zile de mâncat în exces. „Corpul tău nu îţi dă indicii că ar vrea mai puţină mâncare“, spune autorul studiului, John W. Apolzan. Numără caloriile şi în weekend şi antrenează-te: exerciţiile intense făcute zilnic ajută la atenuarea exceselor.



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!