Ia-ți pauza de masă la pachet

0
1204

De Megan DiTrolio. Adaptare de Oana Popa. Foto: Guliver/GettyImages.

Să lucrezi în pauza de prânz te face să pari productiv, dar vei sfârși obosit și stresat. Așa că mai bine ia o pauză și evită greșelile de mai jos.

Înfuleci la birou Statul pe scaun toată ziua a fost asociat cu bolile cardiovasculare, diabet și deces prematur. Propune-ți să faci mișcare cel puțin 30 de minute, cinci zile pe săptămână. Pauza de prânz e răgazul perfect pentru așa ceva!

Soluția Fă o plimbare. Vei fi mai productiv, mai entuziast și mai relaxat, arată studiile. Dacă trebuie neapărat să lucrezi, progra­mea­ză-ți întâlniri în miș­care; cercetările arată că acestea stimulează gândirea creativă.

Mănânci prost sau nu mănânci suficient Săritul peste prânz poate duce la mâncat în exces seara, în timp ce prânzurile pe fugă pot fi sărace din punct de vedere nutrițional, ceea ce înseamnă că ți se va face foame ulterior.

Soluția Ia-ți la pachet proteine, carbohidrați și grăsimi pentru a-ți aduce energie, spune nutriționistul Christopher Mohr. Pune resturile de pui la rotisor, cu avocado, într-o lipie din făină integrală de grâu; ronță­ie ardei gras și morcov și încheie cu un măr.

Nu-ți folosești pauza ca să faci ce-ți place Dacă n-ai chef să ieși cu colegii la prânz, atunci această activitate nu va fi la fel de relaxantă ca un moment solitar de odihnă (și invers), arată studiile în domeniu. Dimpotrivă, activitatea impusă te va obosi și mai tare.

Soluția Angajarea într-o activitate care îți face plăcere te va ajuta să scapi de stres și îți va spori bunăstarea generală, spun cercetătorii. Dacă prin asta înțelegi să asculți o emisiune sportivă la radio, în mașină, atunci asta ar trebui să faci.

Îți lipsește antrenamentul din mijlocul zilei „Pierzi și beneficiile creș­terii fluxului sangvin asupra acti­vității cerebrale“, spune antrenorul Craig Ballantyne.

Soluția Un antrenament alert de 15 minute poate fi mai eficient decât o rutină mai lungă, dar moderată. Repetă de patru ori: fandări în spate, cu mâinile la ceafă (30 de secunde cu fiecare picior); flotări cu menține­rea pozi­ției de jos și de sus timp de un minut; planșă laterală (câte 30 de secunde pe parte). Odihnește-te un minut între serii.

Alte lucruri utile…

Fă-ți inima fericită

Două antrenamente cardio mai tari decât banda

Cu ea

Nu te sfii, lasă-te în voia ritmului. Potrivit unui studiu efectuat de-a lungul a 10 ani, pe un eșantion de 48.000 de adulți, dansul de intensitate moderată a fost asociat cu un risc scăzut de deces în urma bolilor cardiovasculare. „Dansul seamănă cu un antrenament intens de tip interval training“, spune autorul studiului, Dafna Merom. Ține la distanță depresia, reduce stresul și te salvează de izolarea socială. Alege mișcări simple și relaxează-te, nimănui nu-i pasă.

Cu băieții

Învață să iubești baschetul. Mișcarea constantă pe teren te va ajuta să atingi și să-ți menții pulsul la nivel maxim în proporție de 90%, spun cercetătorii spanioli. Potrivit unui studiu, apărătorii și atacanții au înregistrat cele mai rapide și mai lungi sprinturi. Oricum, nu aveai de gând să joci la centru, nu-i așa?

ore de vizionare TV pe zi, odată depășite, pot afecta calitatea spermei. Vrei să ai urmași? Du-te în pat, nu pe canapea. Sursa: American Journal of Epidemiology

Articol preliat din ediția de martie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here