Fii tare când ți-e poftă

0
847

De Ben Court. Adaptare de Oana Popa. Foto: Keirnan Monaghan.

1/ Fă-ți selfie-uri gol!

„Scoate-ți cămașa și fă o poză. Când ai poftă de o gustare, uită-te la fotografie“, spune consultantul Men’s Health, Alan Aragon. Punga de chipsuri te va ajuta cumva? Sau ciupește‑te de burtă și pune-ți aceeași întrebare.

2/ Elimină tentațiile

Odată ce ai o înghețată în frigider, dorința de a o mânca va pune stăpânire pe tine. Nu-i vei rezista. Câștigă acest război încă din magazin. Evită raioanele de deserturi și snacksuri și nu merge niciodată la cumpărături pe stomacul gol.

3/ Nu transforma mâncarea în fetiș

O gogoașă nu e dulce și pufoasă; e o sferă maro. Dacă te gândești la mâncare în termeni generali (mărime, formă, culoare), alimentele vor fi mai puțin dezirabile, spune Traci Mann, autoarea cărții Secrets from the Eating Lab.

4/ Păcălește-ți papilele gustative

Caută înlocuitori săraci în calorii, dar sățioși. Ți-e poftă de un Twix? Mănâncă niște ciocolată neagră. Vrei chipsuri? Ronțăie popcorn. Mori după înghețata de căpșuni? Mănâncă un iaurt grecesc cu fructe.

5/ Distrage-ți atenția

Du-te la plimbare. Bea ceai sau apă cu gheață. Uită-te pe YouTube. Joacă Tetris. Psihologii numesc aceste tehnici „înlocuitori comportamentali“ și s-a dovedit că astfel îți poți restarta creierul, pentru a face să dispară senzația de foame.

6/ Întreabă-te: „Mi-e cu adevărat foame?“

Respiră adânc. Din nou. „Pune-ți întrebarea: ai mânca orice? Te doare stomacul de foame? Nu? Atunci e posibil să n-ai nevoie de acele calorii“, spune Sandra ­Aamodt, autoarea cărții Why Diets Make Us Fat.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here