Fara burta

0
183

Un corp suplu reprezintă cheia spre o viață sănătoasă și fericită. Așa că treci chiar acum la treabă (recomandare medicală!)

 

de dr. Travis Stork fotografii

de Bartholomew Cooke

editat de Mira Velcea

 

În cele cîteva momente petrecute cu pacienții în camera de urgențe de la centrul medical al Universității Vanderbilt, atenția îmi este îndreptată, în mod firesc, spre afecțiunile și rănile lor. Pot ajuta un pacient să supraviețuiască unei accidentări, însă cel mai grav accident, care i-a costat pe mulți viața, nu e, de fapt, chiar un accident. Este, mai degrabă, un șir de decizii nesănătoase care au condus la moartea lor prematură. Principalul vinovat nu e nimeni altul decît grăsimea abdominală, care îți umflă burta și îți reduce totodată speranța de viață. Învinge grăsimea și vei avea de cîștigat toată viața.

Mi se pare extrem de dureros să constat că pacienții mei se întorc într-o lume care îi va face tot mai obezi, mai lipsiți de vigoare și mai frustrați de lupta cu kilogramele în plus. Mi se rupe sufletul să-i văd din nou în camera de urgențe doi ani mai tîrziu, cu un alt infarct la activ, un alt atac cerebral și alte asemenea complicații date de excesul de greutate.

Le pot prescrie tot felul de rețete de medicamente, însă mi-am dorit enorm să le ofer o rețetă pentru o viață mai bună. Și iată că acum pot face asta!

Chiar dacă eu sper să te ajut să faci cît mai rapid schimbări în viața ta, nu trebuie să te simți intimidat sau descurajat. Secretul este să dai caloriile în exces, care te îngrașă, pe cîteva calorii care îți umplu stomacul, dar îți oferă, în același timp, senzația de sațietate. Este posibil să fii sătul și totodată să pierzi în greutate! Și, pentru asta, nu trebuie să faci decît trei mici schimbări. Într-un studiu efectuat la Facultatea de Medicină Baylor, cîțiva adulți și-au ales trei țeluri legate de propria sănătate pe care și-au propus să și le îndeplinească simultan, în vreme ce alții au decis să urmeze cîte un țel pe rînd. Un an jumătate mai tîrziu, probabilitatea ca indivizii din prima categorie să își atingă propriile obiective era cu 25% mai mare decît în cazul celorlalți.

Explicația e simplă: trei schimbări simultane se susțin reciproc. Începe prin a adopta oricare trei strategii dintre cele prezentate în continuare. Nu te orienta în funcție de alimentele la care vrei să renunți, ci ia-te după ceea ce îți place să mănînci. Modifică-ți meniul ținînd cont de sugestiile mele și vei fi pe drumul cel bun spre un abdomen plat.

„Îmi plac brînza și iaurtul!“



1
2
3
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here