Fă alegeri sănătoase

23 martie 2015

30 – cu atâtea procente în plus și-au savurat bărbații mâncarea atunci când aceasta le-a fost servită pe o farfurie albă, rotundă, comparativ cu una dreptunghiulară.

Editate de Lila Battis. Foto: Levi Brown. Adaptare de Irina Mereacre.

Crezi că produsele organice nu-și merită prețul piperat? Ia în calcul următoarea informație: fructele și legumele bio conțin cu 50% mai mulți flavonoizi benefici pentru inimă decât produsele crescute convențional, arată o analiză mai amplă din British Journal of Nutrition. În plus, alimentele obișnuite ar putea avea o cantitate aproape dublă de cadmiu, un metal conținut de multe îngrășăminte. Acesta poate fi acumulat pentru o perioadă îndelungată în corp și a fost asociat cu afecțiuni renale și risc crescut de cancer. Fii atent în special la fructe – acestea au, de regulă, o probabilitate mai mare cu 43% să conțină reziduuri de pesticide, posibil din cauza produselor chimice și a metodelor de stropit diferite, spun cercetătorii.

Trucul din farfurie

Într-un studiu din Anglia, oamenii au crezut că mâncarea prezentată în mod artistic a fost cu 29% mai bună decât aceleași alimente așezate ceva mai banal. Cercetătorii nu au specificat cum arată o farfurie aranjată în mod artistic, așa că stilistul culinar Simon Andrews ne-a dat câteva idei care te vor ajuta să savurezi legumele și fructele.

Combină

Pentru interes vizual, folosește forme repetitive și culori variate. Aruncă în farfurie rondele de morcovi, păstârnac și cartofi sau combină cuburi de dovlecel și sfeclă. Repetarea îți ajută ochii să aprecieze farfuria ca pe o operă de artă.

Aranjează

Sprijină unul de altul elementele felului de mâncare pentru un „tablou“ mai substanțial. Poți să formezi o grămăjoară de păstăi verzi și să pui fileuri de carne de porc lângă. Sau să așezi o bucată de costiță de vită pe un pat de cartofi.

Decorează

Contrastele cromatice și cele de textură dau un plus de prospețime mâncării. Pune pesmet peste felii de conopidă, pentru un gust crocant. Adaugă ulei de măsline și sare de mare în legume. Folosește frunze de men­tă pentru mâncarea „trasă“ în wok.

Duo formidabil: morcov+avocado

Încearcă această com­binație și poți asimila de circa 13 ori mai multă vitamina A decât dacă ai mânca doar morcovi, potrivit Journal of Nutrition. Cercetătorii cred că grăsimile din avocado îți ajută corpul să transforme carotenoizii din morcovi în vitamina A.

Mănâncă!

Amestecă puțin piure de avocado cu sosul pentru salată, apoi pune-l peste morcovii copți. Sau scufundă morcovii în guacamole.

Un toast pentru dantură

Zâmbește când ridici paharul: vinul roșu distruge bacteriile din cavitatea bucală care duc la apariția cariilor. Când cercetătorii din Spania au ținut aceste microorganisme în vin roșu, timp de două minute, numărul lor a scăzut cu 78%. Polifenolii din semințele strugurilor ar putea fi „arma crimei“, spun cercetătorii. O singură mențiune: „După ce sorbi, trebuie să te grăbești“, spune Matthew Messina, consultant pentru American Dental Association. „Vinul roșu poate păta dinții“, avertizează el, „ceea ce duce la depunerea plăcii bacteriene.“ Vei evita asta dacă îți clătești gura sau bei un pahar cu apă.

MH1114_BUL_NUT_01



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!