Exercitiile ingrasa?

16 mai 2013

Am descoperit adevarul despre modul in care antrenamentul iti afecteaza metabolismul, apetitul, greutatea si starea de sanatate

1-mh1012-dpt-wtl-01.jpg
Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

IN TIMP CE TE SPETEAI PE BANDA DE ALERGAT, O DEZBATERE IN RANDUL expertilor de fitness lua amploare: este exercitiul o strategie eficienta pentru scaderea in greutate? Sau poate tot efortul depus nu face altceva decat sa declanseze foamea si te determina sa inlocuiesti caloriile arse in timpul antrenamentului? Acum un deceniu nimeni nu punea asemenea intrebari. Prea multa mancare ingrasa. Exercitiul arde caloriile. Prin urmare, exercitiul te ingrasa mai putin. Apoi, cercetarile au inceput sa arate ca pierderea in greutate nu este valabila pentru toate persoanele care se antreneaza. Pe cat de imposibil pare acest enunt, unii oameni chiar castiga doua-trei kilograme.
Problema: varietatea reactiilor individuale la exercitiu este imensa, dupa cum afirma veteranul cercetarii in slabit, dr. Timothy Church, profesor de medicina preventiva la Centrul de Cercetare Pennington Biomedical din Baton Rouge, Louisiana. „Inca nu intelegem pe deplin acest fenomen“, spune el. Dar, din fericire, intelegem suficient cat sa analizam patru dintre cele mai cunoscute mituri contemporane despre scaderea in greutate.

MITUL 1
Exercitiul nu te va ajuta sa slabesti
Asta ar fi o noutate pentru toti cei care au slabit. Insa tot aceasta teorie poate sa confirme experienta cuiva care s-a antrenat pentru maraton si a terminat cursa cantarind cu un kilogram in plus. Dr. Church explica: „Felul in care corpul tau raspunde la antrenament depinde si de structura genetica. Cercetarile au aratat ca exista 20 de gene distincte asociate cu asta, iar genele predominante influenteaza si capacitatea de raspuns a corpului tau“. Cert e ca exercitiul ajuta in trei situatii .

LIMITEAZA INGRASAREA
„Studiile arata ca daca vrei sa nu iei in greutate, trebuie sa ai un stil de viata activ“, spune dr. Church. Pe langa recompensele evidente, cum ar fi arderea caloriilor, oamenii care se antreneaza regulat se bucura de beneficii psihice si au o calitate a vietii mult mai buna. In plus, antrenamentele regulate te ajuta sa-ti mentii o structura corporala mai buna (mai multi muschi, mai putine grasimi), ceea ce inseamna un risc scazut de boli.

STIMULEAZA SLABIREA
O analiza a 43 de studii despre exercitii si scaderea in greutate a aratat ca miscarea a ajutat oamenii sa slabeasca in jur de un kilogram. Creste intensitatea antrenamentului si poti sa pierzi pana la 1,5 kilograme – fara sa faci schimbari in dieta.

PREVINE REVENIREA KILOGRAMELOR TOPITE
Nu e usor sa slabesti, dar este si mai dificil sa-ti mentii greutatea. Odata ce ritmul de functionare a metabolismului scade, intra in actiune procesele hormonale care incurajeaza corpul sa acumuleze din nou kilograme. Cercetarile in domeniu arata ca persoanele care tin kilogramele la distanta cu succes se antreneaza zilnic 45-60 de minute.

Antidot pentru grasime
Pe langa faptul ca arzi mai multe calorii in timp ce te antrenezi, intensitatea iti ajuta metabolismul sa ramana in priza la cateva ore dupa efort, datorita unui mecanism intitulat COEE (consum de oxigen excesiv dupa exercitiu). Intr-un studiu publicat in Medicine & Science in Sports & Exercise, barbatii care au pedalat in forta timp de 45 de minute au topit circa 519 calorii pe durata antrenamentului si alte 193 de calorii in urmatoarele 14 ore. Cel mai mare nivel de intensitate e atunci cand atingi circa 75-80% din ritmul cardiac maxim (care, cu aproximatie, inseamna 220 minus varsta ta).
 

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți