5 metode simple de a evita o cină prea copioasă

0
223
Problema celei mai „dureroase” mese a zilei din punct de vedere al greutății potențial adăugate a fost, în sfârșit, rezolvată!
Problema celei mai „dureroase” mese a zilei din punct de vedere al greutății potențial adăugate a fost, în sfârșit, rezolvată!

Oricât ai fi pus pe treabă cu planul tău de scădere în greutate, cina e momentul în care lucrurile riscă să scape de sub control. Iar problema nu e neapărat ce anume mănânci. Deși, poate, ai gătit ceva sănătos, trebuie să te gândești și la cât de târziu mănânci, ce bei și ce activități ai avut mai devreme în timpul zilei.

„Aud de multe ori de la prieteni sau de la clienți noi ce bine le merge o zi întreagă și cum reușesc, totuși, s-o dea în bară la vremea cinei”, spune Brigitte Zeitlin, R.D., cea care deține  BZNutrition. „Dacă insist să îi întreb ce au făcut de-a lungul zilei aceleia foarte bune (până la cină, cel puțin), de multe ori se întâmplă să aud că au sărit peste micul dejun sau că au mâncat pur și simplu prea puțin de dimineață până seara”.

Problema cu cina este că îți poate oferi opțiuni care pot să-ți dea peste cap bunele intenții. De exemplu, e destul de probabil că mănânci micul dejun – dacă o faci! – pe fugă iar la prânz, cel puțin în timpul săptămânii, nu bei alcool. Așa că atunci când în sfârșit ajungi acasă și te poți desfăta cu o cină pe îndelete, gânduri la astfel de lucruri pe care le-ai ratat mai devreme pot complica problema celei de-a treia mese a zilei.

Ar putea părea cam mult efort pentru o singură masă, dar dacă ajungi să pui în practică măcar o parte din sfaturile de mai jos, nu va mai fi nevoie să te îngrijorezi prea tare de efectul cinei asupra măsurii de la pantaloni. Mai mult, dacă te obișnuiești să ții cont de ele, pot deveni niște obiceiuri sănătoase. Așa că hai să încercăm, să vedem despre ce-i vorba.

  1. Încearcă să nu mănânci cina prea târziu.

Normal că „târziu” poate însemna lucruri foarte diferite în funcție de programul tău. Cu siguranță însă îți putem spune că nu ar trebui să aștepți cu masa până când simți că o iei razna de foame. Pentru că de obicei asta înseamnă că o să mănânci mai mult decât îți propusesei sau decât ai avea nevoie la cină, spune Keri Gans, R.D., autor al The Small Change Diet.

Zeitlin recomandă ca între cină și mersul la culcare să treacă cel puțin două ore. „Dacă îți dai timp să digeri înainte să te bagi în pat, o să dormi mai bine și o să te trezești destul de înfometat încât șansele să sari peste micul dejun să scadă considerabil. Iar asta e extrem de important pentru a te ține de planul de dietă în restul zilei”, spune ea.

2. Ai idee despre ce urmează să mănânci.

Probabil că ai auzit asta de un milion de ori, dar pentru un motiv foarte bun. Anume că a ști de dinainte ce urmează să mănânci elimină „ghicitorile nesănătoase” din ecuație, spune Gans. O mâncare deja gătită (sau măcar ingredientele gata de aruncat în oală) te ajută să eviți tentația mâncării nesănătoase.

 

 

3. Ai grijă cât mănânci

Nu spune nimeni că trebuie să-ți cântărești porția, dar măcar în linii mari ar fi bine să fii atent la cât de plină și cu ce e plină farfuria. Gans recomandă o metodă ușoară pentru a o umple cum trebuie. Jumătate de farfurie ar trebui să fie plină cu legume, un sfert – cu carne slabă și un sfert – cu glucide.

De exemplu, dacă îți plac pastele, nu trebuie să renunți de tot la ele de dragul slăbitului. Tot ce trebuie să faci e să faci legumele superstarul cinei și să lași pastelor rolul secundar de garnitură.

4. Dacă nu se poate fără alcool, măcar fii atent cât de mult bei. Adică încearcă să nu bei prea mult!

„E foarte posibil să bei alcool și totuși să slăbești. Dacă, însă, bei mult sau bei cocktailuri dulci, atunci nu prea se mai poate”, spune Zeitlin. Încearcă să îți propui să nu bei mai mult de trei seri pe săptămână, iar atunci când o faci – rămâi la un pahar.

Când vine vorba de alegerea băuturii, ai în vedere mai degrabă tării, cum ar fi vodka sau tequila, seci sau cu apă minerală (ca să eviți zahărul). Berea nu e o opțiune bună pentru că te umflă, motiv pentru care o să mănânci mai puțin dar o să simți nevoia să compensezi mai târziu. Alcoolul crește senzația de foame și acționează ca dezinhibant, așa că devine mai greu să eviți felia aia de pizza de dinainte de culcare.

5. Bea multă apă ca aperitiv.

Un studiu din 2015 realizat la Oxford arată că adulții care beau 0.5l de apă cu jumătate de oră înainte de masă mănâncă mult mai puține calorii decât cei care nu fac asta. Mai mult, după 12 săptămâni de la începerea studiului, slăbiseră deja peste un kilogram!

Un alt sfat e să încerci să bei și unul sau chiar două pahare de apă înainte să iei ultima îmbucătură din minunăția de mâncare.

Poftă bună!

 



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here