Învață să eviți capcana caloriilor!

0
766
calorii

Intră într-un restaurant cu bufet suedez și îți dai dieta peste cap. Dar cum tu ești un tip isteț, te vei apropia de „exponate“ cu precauție sau măcar îți vei propune să compensezi mai târziu cu un antrenament.

Un scenariu mai periculos este atunci când realizezi că din experiența ta culinară au lipsit preparatele la aburi și presupui că stomacul tău n-a avut de suferit. Iată cum să eviți capcana meselor îmbelșugate:

1. Personalizează

Dacă evaluezi mâncarea singur, s-ar putea să n-o faci bine: într-un studiu de la Universitatea Duke oamenii au subestimat caloriile dintr-o șaorma cu 192 de unități – deși au văzut câte conțin ingredientele.

Înainte să comanzi, accesează site-ul restaurantului și află câte calorii are mixul de ingrediente ales de tine. Apoi decide dacă vrei realmente combinația asta sau preferi varianta dietetică.

2. Mestecă 

Textura e amăgitoare. La Universitatea Florida de Sud, persoanele rugate să țină cont de calorii, care au consumat prăjituri negrese tari, au mâncat mai mult decât cele care au fost servite cu unele moi.

„Avem tendința să credem că alimentele moi îngrașă, spre deosebire de cele tari – cum este țelina“, spune Dipayan Biswas, autorul studiului. Citește cu atenție eticheta produselor achiziționate.

3. Reorganizează

Cercetătorii de la Universitatea St. Bonaventure au constatat că gustările lăsate la îndemână au „dispărut“ mai rapid decât cele situate la distanță de doi metri.

„La sfârșitul unei zile extenuante, alegem opțiunile facile“, spune Greg Privitera, autorul studiului. Reorganizează produsele din frigider: dimineața scoate câteva legume din sertar și pune-le pe un raft, la vedere.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here