Diete ciudate care dau rezultate

11 iunie 2013

Nu trebuie sa ai incredere oarba in aceste strategii de slabit. Desi variantele lor imbunatatite te vor convinge ca merita incercate

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

De Gordy Megroz • Ilustratie De Chip Wass

ACUM 14 ANI, REVISTA MEN’S HEALTH SUA a spus lumii povestea unui student care a slabit 111 kilograme mancand doar sendvisuri de la Subway. Il chema Jared, dieta lui a fost ciudata, insa departamentul de marketing al celor de la Subway a savurat articolul. „Astazi nu ducem lipsa de planuri alimentare la fel de bizare – dar e important sa le cunoastem punctele slabe“, sustine dr. Alan Aragon, consultant pentru Men’s Health. „Unele dintre cele mai bizare diete au la baza produsele preferate ale oamenilor, fiind mai usor de urmat.“ Iti plac doar berea si carnaciorii? Da, avem dieta perfecta. Am vorbit cu nutritionisti de top si am aflat de ce anumite diete sunt suficient de ciudate (si prostesti) incat sa dea rezultate.

 

Dieta cu bere si carnati
Evo Terra, 44, din Tempe, Arizona a slabit de la 88 la 80 de kilograme in 30 de zile, consumand circa 1.500 de calorii pe zi – in special carnaciori de calitate superioara si bere ale. Uneori a mancat si o chifla. Sau a adaugat ceapa si ardei grasi, ori a amestecat carnaciorii taiati marunt cu chili. „Nu mi se pare o dieta chiar asa de restrictiva – exista mai multe varietati de carnaciori si feluri de bere ale decat isi dau seama oamenii“, sustine Evo. „Treizeci si una de zile de bauturi cu putine grade de alcool si senzatie de foame moderata pot face minuni pentru corpul tau.“
IMBUNATATESTE-O
„Fara indoiala, Evo se trezea asteptand cu nerabdare sa manance, asa ca dieta lui a fost usor de urmat din punct de vedere psihologic“, spune dr. Aragon. „Insa, in ceea ce priveste sanatatea pe termen lung, dietei ii lipsesc o serie de nutrimente.“ Totusi, proteinele te „umfla“, asa ca e o idee buna sa le consumi la fiecare masa. Poti lua carnaciori de calitate – fiecare contine in medie 13-15 grame de proteine – direct de la macelarii ori poti alege produse organice. Daca uzi carnatul cu o bere neagra ori cu una ale iti vei ajuta metabolismul – cu conditia sa te limitezi la doua bauturi. Potrivit unei cercetari japoneze, consumul moderat de alcool creste sensibilitatea la insulina, permitand corpului tau sa arda mai eficient zaharul. Si la noi gasesti destule beri ale sau stout. Incearca Kilkenny sau London Pride.



Dieta cu bacterii
Iata un plan care presupune sa consumi mai multe alimente care inmultesc populatia de bacterii sanatoase din tractul digestiv. Nutritionista Stella Metsovas, autoarea cartii 21-Day Digestive Health Detox, spune ca pacientii ei care au mancat zilnic macar jumatate de ceasca de produse bogate in probiotice (cum ar fi iaurtul ori varza murata) au slabit, in medie, in 6 luni, circa 9,5 kilograme – fara sa reduca numarul de calorii ingerate.
IMBUNATATESTE-O
„Bacteriile joaca un rol esential in reglarea metabolismului si a apetitului“, sustine dr. Gerard E. Mullin, profesor de medicina la Johns Hopkins si autorul car­tii The Inside Tract. „Un raport sanatos intre bacteriile­ bune si rele din intestin ar putea preveni ingrasarea.“ Ca sa mentii balanta, dr. Mullin recomanda sa consumi zilnic alimente fermentate. „Redu consumul de produse grase, cu zahar si carbohidrati, care inmultesc bacteriile rele“, spune dr. Mullin.


Dieta Starbucks
Christine Hall, 66, o bibliotecara din Alexandria, Virginia, a slabit mai mult de 34 de kilograme in doi ani mancand doar de la Starbucks si mentinand o dieta de circa 1.000 de calorii pe zi.
IMBUNATATESTE-O
Indiferent unde iei masa, tine sub control consumul de calorii folosind site-ul CalorieKing (calorieking.com) ori aplicatia­ cu acelasi nume. Ca sa estimezi cate calorii ar trebui sa consumi zilnic, inmulteste greutatea pe care vrei s-o atingi cu zece, spre 12, daca esti sedentar, (13 spre 15, daca te antrenezi intre trei si cinci zile pe saptamana). „Chiar si la Starbucks, Christine a urmat o dieta cu un anumit numar de calorii, deoarece a evitat bombele cu carbohidrati rafinati si a mancat produse bogate in fibre, proteine si grasimi sanatoase“, sustine dr. Alexandra Caspero de la Delicious-Knowledge.com. „Alege alimente sigure si bogate in nutrimente – cum ar fi salata de ton, biscuiti cu cascaval, felii de mar, struguri, oua fierte tari.“
 

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!