Dietă pentru un somn mai bun

0
320

De Brittany Risher. Adaptare de Oana Popa. Foto: Ted Cavanaugh. 

Alimentele pe care le consumi înainte de culcare te pot trimite mai repede pe tărâmul viselor. Lasă-te adormit de aceste informaţii.

Brânză Cheddar

„Triptofanul, un aminoacid din carnea de curcan, îţi ajută organismul să producă melatonină, provocând somnolenţă“, spune W. Christopher Winter, autorul cărţii The Sleep Solution. Brânza Cheddar are cu până la 60% mai mult triptofan decât curcanul.

Sfat: Seara, ia o gustare de patru cubuleţe mici de brânză Cheddar (cât un zar).

Alune negre

„Alunele conţin o combinaţie fericită de triptofan și melatonină“, spune dr. Winter. El recomandă alunele negre, mai puţin obișnuite, pentru conţinutul lor bogat de triptofan. (Se găsesc la rafturile cu nuci și fructe uscate din supermarket.)

Sfat: Mănâncă o mână de alune cu brânză sau amestecă-le cu terciul de ovăz.

Suc de vișine

Persoanele care au băut 30 ml de suc de vișine Montmorency, dimineaţa și înainte de culcare, timp de șapte zile, au dormit în medie cu 40 de minute mai mult pe noapte, potrivit unui studiu din European Journal of Nutrition. Totul se datorează melatoninei.

Sfat: Optează pentru sucurile care conţin vișine Montmorency în proporţie de 100%.

Varza furajeră

Varza furajeră are aproape de trei ori mai mult calciu decât cea kale. „Calciul ajută triptofanul să se transforme în melatonină”, spune dr. Winter. Sotează varza furajeră cu usturoi și servește-o ca garnitură sau adaug-o, tocată, în supe și sosuri de paste, când fierb.

Sfat: Beneficiile aduse somnului sunt aceleași, indiferent de ora când o consumi.

Orez jasmine

Potrivit unui studiu din American Journal of Clinical Nutrition, bărbaţii care au consumat 600 g de orez jasmine cu 200 g de legume, cu patru ore înainte de culcare, au adormit de două ori mai repede decât cei care au mâncat legumele cu orez alb.

Sfat: Aroma subtilă a orezului jasmine îl face ideal în prepararea curry-ului indian.

Ce oră e prea târzie pentru cină?

Strânge masa cu două‑trei ore înainte de culcare. „Dacă întârzii cu cina, e posibil să nu apuci să digeri mâncarea și să te alegi cu aciditate de reflux“, avertizează Michael -Grandner, directorul Programului de cercetări despre somn și sănătate din cadrul Universităţii Arizona. Dacă te odihnești prost când te culci cu stomacul gol, poţi lua o gustare de maximum 150 calorii. Pregătește-ţi o porţie mică de cereale.

Articol preluat din ediția de octombrie 2017.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here