Dieta de super-erou

24 octombrie 2007

Superman isi irosea puterea vederii cu raze X tragind cu ochiul prin pereti de beton in loc sa se uite la lenjeria delicata a lui Lois Lane. Daca vrei sa vezi lucrurile foarte clar, ai nevoie de doua lucruri: luteina si zeaxantina.

1-406poza-interior.jpg
Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →

Superman isi irosea puterea vederii cu raze X tragind cu ochiul prin pereti de beton in loc sa se uite la lenjeria delicata a lui Lois Lane. Daca vrei sa vezi lucrurile foarte clar, ai nevoie de doua lucruri: luteina si zeaxantina.

Ambele suna ca numele a doua personaje negative, dar nu sint. Tesutul macular – adica gramada de fotoreceptori plasati pe fiecare dintre retinele tale – degenereaza mai rapid decit restul componentelor sistemului ocular, iar pe masura ce acest fenomen neplacut se intimpla, incepi sa pierzi din acuitatea vizuala. Nu mai poti citi la fel de usor si ai dificultati la condus. Vezi din ce in ce mai neclar.

Cercetatorii germani au descoperit ca luteina si zeaxantina au un rol esential in filtrarea luminii albastre, care pare sa fie vinovata de degenerarea maculara. Persoanele cu un nivel ridicat al acestor doi fotonutrienti prezinta un risc scazut de a se imbolnavi de degenerare maculara si de cataracta. sursa ta secreta: 12 mg din ambele substante in fiecare zi. Cu alte cuvinte, 1/2 pina la 3/4 de cana de spanac fiert, una dintre cele mai bune surse de luteina si zeaxantina existente pe planeta.

Fierberea concentreaza puterea frunzelor de spanac. Daca ar fi sa le maninci crude, pina la cele 12 mg de fotonutrienti ar trebui sa pasti linistit multi ani la rind. si ai consuma si prea mult dressing.

Putere supranaturala

Nu-ti poti construi umeri si bicepsi precum cei ai lui Hulk decit daca ai un studio de efecte speciale in pivnita. Dar poti valorifica la maximu exercitiile pur si simplu mincind la momentul potrivit. Probabil ca deja dai pe git o doza de proteine imediat ce inchei antrenamentul. Iar daca n-o faci, e bine sa incepi chiar de azi, pentru ca, dupa efort sustinut, ai exact 60\’ timp de asimilare maxima a proteinelor si de refacere a cantitatii de glicogen. In tot restul zilei, trebuie sa iti asiguri moderat caloriile si proteinele de care corpul tau are nevoie pentru a genera crestere musculara.

Sursa ta secreta

Carnea slaba, alunele si brinza. specialistii spun ca reducerea cantitatii de carbohidrati asimilata are efecte mai evidente decit reducerea grasimilor din alimentatie. Barbatii cu greutate normala care au redus numarul de calorii ingerate urmind o dieta clasica (mai putini carbohidrati) au transformat 3,4 kg de grasime intr-un kg de muschi.

Autorii studiului cred ca reducerea arderilor se datoreaza in primul rind scaderii nivelului de insulina in singe. Efectele sint mai evidente atunci cind dieta nu sufera mari reduceri ale numarului de calorii asimilate. Asta inseamna ca nu trebuie sa devii maniac in evitarea carbohidratilor. Un dram de bun-simt este suficient. Asa ca renunta la prajiturica dinainte de culcare.

Stralucirea mintii

Ce ar fi Batman fara puterea mintii? Un milionar singur si frustrat, cu o pelerina cam lunga. Tu iti poti ascuti inteligenta (poate vei deveni si milionar, de ce nu) foarte simplu: cu niacina. Un studiu arata ca persoanele cu o alimentatie bogata in niacina au un risc scazut de Alzheimer si de deteriorare a capacitatilor cognitive odata cu inaintarea in virsta. studiul a inclus persoane de peste 65 de ani, dar autoarea, dr. Martha Morris, spune ca “unele analize arata ca niacina este esentiala pentru sinteza si refacerea ADN-ului, dar si pentru functionarea normala a creierului.

Previous1 din 2Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți