Dietă de Liga Campionilor

21 noiembrie 2013

Află cum mănâncă Robinho, Mexès, Kaka și Balotelli pentru a putea juca un meci la fiecare trei zile

CALCIO

EXPERTUL LUNIII
Francesco Avaldi este farmacolog și nutriționist. El colaborează cu AC Milan, Milan Lab și Nutrilite pentru a crea protocoalele nutriționale necesare menținerii în formă optimă a fotbaliștilor

CALCIO

 

 

DACĂ ÎȚI ÎNCHIPUI CĂ DIETA UNUI FOTBALIST e ­calculată în miligrame, greșești. Echipa care se ocupă de cei de la AC Milan pornește de la un principiu simplu: dieta trebuie să fie eficientă, dar să nu devină un stres. Poți avea un regim alimentar sănătos, dar, în același timp, plăcut. Fotbaliștii de top nu sunt diferiți de restul oamenilor, iar preferințele lor alimentare sunt la fel de diverse. Au nevoie de forță, pentru a face față antrenamentelor și meciurilor dure, dar și de echilibru, pentru a avea constanță întregul sezon.

Ia mereu micul dejun
Este cea mai importantă masă a zilei. „Punem accent pe micul dejun“, spune Francesco Avaldi. „Acesta trebuie să conțină atât proteine, cât și carbohidrați.“ De exemplu, poți mânca o felie de pâine integrală cu șuncă ori iaurt cu cereale, la care adaugi un fresh de portocale, apă și o cafea. Îți vor da energia necesară pentru a porni ziua în forță.

Savurează prânzul
De cele mai multe ori, jucătorii se antrenează întreaga dimineață, așa că cea de-a doua masă a zilei este la fel de importantă. Dacă obișnuiești să te antrenezi înainte de a merge la birou sau să faci jogging, la prânz vei recupera din energia pierdută. Acesta trebuie să conțină ­neapărat legume, iar unul dintre trucurile celor de la AC Milan este înlocuirea oțetului cu sucul de lămâie, fiindcă „cel dintâi poate crea acidoză, dacă e consumat după un antrenament intens“, spune Avaldi. „Atunci când ședința de pregătire e dimineața, alegem carne roșie, dacă e după-amiază, optăm pentru pește.“ Seara, jucătorii mănâncă de obicei acasă sau la restaurant, dar și aici li se recomandă să fie atenți la calitatea meniurilor alese. Deși Avaldi susține că „poți mânca și fast-food, dacă asta se întâmplă o dată pe lună“.

Ajută corpul în efort
Dacă te antrenezi zilnic sau dacă participi la competiții sportive, masa ta trebuie să fie diferită atunci când efortul depus este mai mare. Francesco Avaldi le recomandă jucătorilor, pentru prânzul din zilele în care au meci, să-și ia proteinele din carne albă și să mănânce carbohidrați. „Și, deși le spunem să mănânce zilnic fructe și legume, acest lucru nu e recomandat în orele de dinaintea meciului, fiindcă pot crește cantitatea de glucoză din sânge.“ Dieta e cu atât mai importantă când joci un meci sâmbătă și altul marți, fiindcă timpul pentru antrenamente este limitat, iar jucătorii trebuie să fie în formă maximă în ambele partide.

Hidratează-te
De multe ori, jucătorii își iau substanțele necesare din shake-uri proteice sau complexe de aminoacizi esențiali. Foarte important este însă și gustul – n-o să bea nimeni ceva ce nu-i place. Așa că jucătorii de la AC Milan au libertatea de a-și crea propriile amestecuri, la începutul sezonului – unele pe care le consideră savuroase. În timpul meciului, esențială e hidratarea, iar pentru aceasta fotbaliștii au la dispoziție exclusiv ­băuturi izotonice. După meci, o băutură sportivă ajută la echilibrarea nivelului de electroliți.

 

Fă față intoleranțelor alimentare
Dacă aduni la un loc un grup destul de mare de oameni, vei găsi și unii care au intoleranțe alimentare. La cele două echipe ale lui AC Milan sunt circa 50 de fotbaliști, iar Francesco Avaldi spune că se confruntă cu intoleranță la cereale, la lactoză, la tomate. „Dar poți rezolva o astfel de problemă scoțând acele alimente din meniu pentru două-trei luni, apoi reintroducându-le treptat“, precizează specialistul.

Cum se „reglează“ un fotbalist
Atunci când la AC Milan ajunge un fotbalist nou, acesta trece printr-o serie de teste extinse, inclusiv unele genetice, pentru a determina eventualele carențe nutriționale pe care le au din naștere. În timpul pregătirilor, dar și de-a lungul sezonului, fotbaliștii, atât cei de la echipa mare cât și cei de la tineret, sunt examinați aproape zilnic la MilanLab, centrul științific de la Milanello. Apoi sunt luate diverse măsuri pentru a li se corecta deficiențele fizice sau nutriționale. În funcție de rezultatele testelor, le sunt recomandate diete adecvate sau suplimente alimentare naturale create de Nutrilite, brand care colaborează cu MilanLab din 2008. De exemplu, atunci când se constată că un tânăr fotbalist nu mănâncă pește acasă, îi sunt oferite suplimente cu Omega-3.

Milanello (0)

De Mihai Ghiduc. Foto: Nutrilite by Amway

 



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți