De ce arzi mai puține calorii când ești obosit

0
333

De Marygrace Taylor. Foto: 123RF. Adaptare: Casa de Traduceri

Dacă ești zgârcit cu somnul, ar putea să-ți crească burta: Dacă nu dormi suficient ai putea să-ți dai peste cap metabolismul, a constatat o nouă cercetare din jurnalul Obezitatea.

Dacă dormi doar patru ore pe noapte timp de cinci nopți consecutive, rata metabolică la repaus – mai exact numărul de calorii pe care le arde corpul tău în repaus – scade cu aproximativ 3 procente.

Asta înseamnă că arzi cu 42 de calorii mai puțin, sau echivalentul unui mini baton Snickers.

Motivul pentru care se întâmplă asta nu este foarte clar, dar cercetătorii consideră că poate fi legat de homeostază – mai exact, misiunea corpului tău de a echilibra totul.

Deoarece ești treaz mai mult timp în ziua în care dormi mai puțin, corpul tău compensează prin a arde mai puține calorii în ziua următoare, spune autorul principal al studiului, Dr. Andrea Spaeth, cercetător postdoctoral la Facultatea de Medicină Perelman din cadrul Universității din Pennsylvania.

Rezultatul este că probabil vei consuma mai multe calorii decât ai nevoie, datorită combinației dintre metabolismul încetinit și tentația mai mare de a mânca junk atunci când ți-e somn. 

De fapt, unul din studiile anterioare ale lui Spaeth a constatat că o persoană consumă chiar și cu 500 de calorii în plus în zilele în care nu a dormit suficient, posibil datorită faptului că privarea de somn duce la creșterea nivelului hormonilor care te fac să simți foame și la scăderea nivelului hormonilor care te fac să te simți sătul.

„Per total, bilanțul energetic este pozitiv, ceea ce conduce la creșterea în greutate în timp”, spune Spaeth.

Vestea bună, însă, este că efectul obiceiurilor tale oribile de somn poate fi inversat extrem de rapid. După o singură sesiune de 12 ore de recuperare a somnului, persoanele din studiul lui Spaeth au revenit la rata metabolică normală.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here