Cum să scapi de pofta care te îngrașă în 3 minute sau mai puțin

0
724
pofta

De Lisa Freedman. Foto: Guliver/Thinkstock. Adaptare: Casa de Traduceri 

Poftele sunt ca buruienile de pe peluza casei: apar când nici nu te-aștepți și nu te-ai da în lături de la nimic ca să scapi de ele. Punct.


Dar există o modalitate mai rapidă și mai sănătoasă de a-ți îmblânzi apetitul furibund decât un drum la automatul de gustări. Ia în considerare aceste patru ponturi pentru a elimina instantaneu poftele.

Cum scapi de pofta de „ceva bun”

1. Împrumută o gumă de mestecat din pachetul colegului

Când mestecăm gumă, mișcarea repetitivă trimite semnale către acea parte a creierului care controlează apetitul și sațietatea, spune Wesley Delbridge, R.D., purtător de cuvânt al Academiei pentru Nutriție și Dietă. Dacă reușești să faci creierul să creadă că de fapt mănânci, vei începe să te simți sătul. 


Gusturile dulci activează și eliberarea substanței chimice care face creierul să se simtă bine, adică serotonina. Nivelul redus de serotonină este principala cauză a poftelor, spune Delbridge.

2. Fă o surpriză plăcută stomatologului

Lasă în sertarul biroului o pastă și o periuță de dinți de voiaj și curăță-ți dinții alb imaculat când lovește foamea. „Gustul de mentă al pastei de dinți în sine va face ca mâncarea să pară mai puțin apetisantă”, adaugă Delbridge.

Menta este un inhibitor șiret al apetitului: Într-un studiu al Universității Iezuite din Wheeling, persoanele care au mirosit mentă pe parcursul zilei au consumat cu 3.000 de calorii mai puțin în decursul respectivei săptămâni.

Dar nu trebuie să îți omori gingiile o dată pe oră, pentru că periatul în exces poate deteriora smalțul dinților, avertizează Delbridge. Opțional, cumpără câteva sticle de apă cu aromă de mentă pe care să le ții la îndemână și din care să iei câte o gură când simți că leșini de foame. 

3. Mergi la biroul stagiarei celei drăguțe și ține-o de vorbă

Când ești sub presiune la muncă, corpul tău eliberează hormonul stresului denumit cortizol, care cere creierului să caute recompense, spune Delbridge. Consumul de alimente cu conținut ridicat de grăsimi și zahăr scade nivelul de cortizol și elimină temporar stresul.

„Avem de fapt poftă”, spune Delbridge, „să ne simțim bine”. Orice lucru care îți stimulează fericirea te va ajuta să renunți la poftele de junk food, spune el.

Găsește un coleg care are chef de vorbă și pierdeți câteva minute disecând planurile de weekend sau recomandările pe Netflix pe toate părțile. O discuție de genul ăsta va declanșa o eliberare emoțională care reduce stresul – și în plus vei avea la ce film să te uiți diseară.

4. Joacă o tură de Tetris

Ai chef de „ceva bun”? Pornește jocul Tetris pe telefon. Doar 3 minute în compania acestui clasic joc sunt suficiente pentru a reduce pofta de mâncare, de cofeină sau de nicotină cu 24%, conform unui studiu din Marea Britanie.

Culorile vii și formele în mișcare din acest joc reduc capacitatea creierului de a vizualiza obiectul poftelor noastre, spun cercetătorii. Iar efectul durează chiar și după terminarea jocului.

 




SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here