Cum să adopți o dietă pentru slăbire sănătoasă?

0
1751
dieta sanatoasa

Dietele miraculoase de slăbire sunt, din păcate, doar un mit. Dietele drastice sau cele care privează corpul de nutrienții de care are nevoie pentru îndeplinirea diferitelor procese care au loc în organism pot avea efecte grave pe termen lung.

Este firesc să îți dorești să slăbești, să te simți bine în pielea ta și să ai mai multă încredere în tine, însă dietele care promit slăbirea rapidă și sunt excesiv de restrictive nu fac decât să creeze dereglări metabolice și hormonale, sau pot agrava anumite afecțiuni cu care te confrunți deja.

Singura soluție este să adopți o dietă pentru slăbire care presupunea adoptarea unui stil de viață sănătos, și dobândirea unor obiceiuri alimentare sănătoase permanente.

O dietă pentru slăbire sănătoasă se bazează pe o alimentație echilibrată și cât mai diversificată. Alimentele trebuie consumate în cantități potrivite, gătite corespunzător și  distribuite pe parcursul a trei mese principale și a două gustări.

Mic dejun bogat în nutrienți

Nu degeaba se spune că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Este momentul în care corpul are nevoie de cât mai multă energie, după o noapte de repaos. Dacă sari peste micul dejun, nu este de mirare că te simți mereu obosit și fără chef de nimic. La micul dejun poți consuma produse lactate cu conținut căzut de grăsimi, care îți oferă aportul de proteine de care ai nevoie, precum și alimente pe bază de cereale integrale, bogate în fibre, care reglează tranzitul și îți asigură senzația de sațietate.

Gustările dintre mese

Fructele sunt preferatele tuturor, însă în dieta pentru slăbire, nu trebuie să exagerezi cu consumul de fructe, deoarece acestea sunt bogate în zaharuri, în special în fructoză. Pe de altă parte, nu trebuie neglijat nici aportul de vitamine și minerale pe care îl aduc fructele, așa că este bine să le consumi ca gustare între mese, însă chiar și atunci, în cantități moderate.

Legumele, ideale la orice masă

Legumele constituie baza în dieta pentru slăbire, deoarece sunt bogate în fibre și vitamine, care sunt necesare pentru buna funcțioanare a organismului, dar cu toate acestea este bine să le repartizezi în mod echilibrat în cadrul meselor. Legumele verzi sunt cele mai indicate, deoarece au un conținut redus de calorii și carbohidrați și sunt bogate în fibre.

Recomandări nutriționale în dieta pentru slăbire

Deși nu este cazul să faci schimbări drastice în dietă, dacă îți dorești să slăbești, anumite alimente și categorii de alimente este bine să fie reduse cât mai mult posibil, dacă nu chiar eliminate cu totul. Este vorba despre alimentele prăjite, cele care au un conținut ridicat de grăsimi, sare și zahăr, precum și alimentele care conțin foarte mulți aditivi alimentari ce nu au nici o valoare nutrițională. De asemenea, consumul de alcool și de tutun este dăunător nu numai pentru siluetă, ci și pentru sănătate în general.

Alimentele trebuie gătite prin diferite metode de preparare termică pentru care nu se utilizează uleiul în exces, ca de exemplu prin fierbere, la cuptor, la abur sau la grătar. Pe cât posibil, este indicat să se consume cât mai multe legume și fructe crude, deoarece astfel își păstrează cel mai bine calitățile nutriționale.

În general, dieta pentru slăbire nu trebuie privită ca un regim alimentar pe termen scurt, care servește doar îndeplinirii unui scop anume. Procesul de slăbire trebuie să se desfășoare trepat, de preferință sub îndrumarea unui specialist în nutriție, urmând un plan alimentar personalizat care corespunde nevoilor nutriționale fiecărei persoane.

 

 

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here