Cum am pierdut 25 de kilograme – și am mâncat biscuiți în fiecare zi

0
607
biscuiți

Foto: Pixabay; Adaptare: Casa de Traduceri

Când eram gras, aveam 93 de kilograme. Poate că nu pare mult, dar este, dacă ai doar 167 cm înălțime. Procentul de grăsime din corpul meu era undeva între 40 și 45, și eram obez. Nu eram prea atrăgător.

Am avut mereu o constituție solidă, dar mi s-au întâmplat două lucruri care m-au ajutat să pun și mai multe kilograme. Pentru început, am devenit antreprenor online de succes.

Pentru că puteam să lucrez de oriunde, am decis să devin un nomad digital și m-am mutat în Argentina.

Dacă tot eram acolo, m-am atașat bine de tot de mâncare, și mai ales de înghețată. În Argentina se fac livrări de înghețată acasă. Asta e foarte periculos.

Al doilea lucru care mi s-a întâmplat a fost că mi-am rupt ligamentul încrucișat anterior la genunchiul drept și nu am putut să merg prea mult. Această nefericită combinație de mâncat în exces și deficit de mișcare m-a făcut să dau puțin cântarul peste cap.

Când m-am mutat înapoi în Toronto chiar înainte de 30 de ani, am simțit că sănătatea mea are de suferit. Îmbătrânisem, eram supraponderal și duceam o viață în general nesănătoasă. Mă simțeam ca și cum aș fi avut corpul unui bătrân de 70 de ani. Într-o bună zi m-am săturat și mi-am luat angajamentul să reintru în sfârșit în formă.

Astăzi am 75 de kg și aproximativ 12% grăsime corporală (m-am testat folosind un dispozitiv de ultimă tehnologie de scanare DEXA).

Cum am făcut asta? Un pic de sport, alimentație inteligentă și biscuiți. Foarte mulți biscuiți.

Iată cum funcționează:

Mai întâi, am început să fac 10.000 de pași pe zi. Atât! Nu pare mult, dar a condus la o scădere în greutate cu 10 kg.

Apoi am început să ridic greutăți și în câțiva ani am mai pierdut 17 kg. Exercițiile de forță m-au făcut să arăt mult mai bine, dar și să mă simt mult mai bine.

În toată această perioadă – și până în ziua de azi – am mâncat cel puțin un biscuit în fiecare zi. În rare ocazii am mâncat și 10 biscuiți într-o zi.

De ce mănânc biscuiți în fiecare zi

Prietenii mei glumeau pe seama mea, pentru că îmi plac foarte mult biscuiții.

Așa că anul acesta la un moment dat am dat o petrecere ridicolă cu tema biscuiți cu ciocolată – toată lumea a trebuit să facă (sau să cumpere) cei mai buni biscuiți cu ciocolată posibil, să-i aducă, și cu toții urma să-i mâncăm și să votăm cel mai delicios biscuit.

După ce am pus pe Facebook o poză de la eveniment cu hashtagul #cookielife, oamenii au început să-mi spună că biscuiții lor ar fi câștigat.

Atunci am spus: dovedește! Trimite-mi biscuiții tăi.

Și oamenii au făcut asta! #Cookielife a devenit o mișcare ad-hoc de veselie. Oamenii mi-au trimis biscuiți, parțial drept mulțumire pentru sfaturile mele de business, dar parțial și pentru că au vrut să ia parte la ceva absolut ridicol.

De când a luat naștere #cookielife la începutul anului, cel puțin 70 de persoane mi-au trimis biscuiți. I-am mâncat pe toți (ok, recunosc, uneori îi împart și cu alții).

Acest fenomen a deschis și o mulțime de discuții interesante despre mâncare și pierderea în greutate. Invariabil, atunci când le spun oamenilor că mănânc biscuiți în fiecare zi, se miră cum pot să fac asta și să nu mă îngraș, mai ales că majoritatea știu că eram supraponderal la un moment dat.

Dacă mănânci constant mai mult decât arzi, te îngrași. Dacă mănânci constant mai puțin decât arzi, slăbești. Dacă mănânci aproximativ cât arzi, îți menții greutatea. Cu siguranță nu e foarte complicat, dar asta e explicația științifică.

Explicația științifică a pierderii în greutate

S-ar putea să te întrebi ce știe un antreprenor din tehnologie despre pierderea în greutate. Sunt co-fondatorul unei companii denumită Examine.com, al cărei scop este să devină o enciclopedie de nutriție și suplimente alimentare.

Avem o echipă de cercetători și doctori care analizează toate studiile pe un anumit subiect de nutriție și le traduc în informații ușor de înțeles pentru oamenii obișnuiți. De la înființare și până acum, echipa noastră a analizat peste 50.000 de studii.

Când i-am provocat să răspundă la întrebarea: „Ce alimente duc la pierderea în greutate?”, concluzia lor a fost exact cea pe care v-am explicat-o mai sus.

Din investigația noastră: „Independent de procentele de macronutrienți din dieta ta, un bilanț energetic negativ (consumul unui număr de calorii mai mic decât cel necesar organismului) este răspunzător pentru pierderea în greutate”.

Dar contează calitatea generală a alimentației? Absolut! 

În general, toți nutriționiștii implicați în cercetare sunt de acord că trebuie să te concentrezi pe alimente integrale, neprocesate.

De asemenea, trebuie să te alimentezi cu cantități mari de proteine pentru a-ți crește și menține masa musculară. Dar nu este o propunere totul sau nimic.

Pentru marea majoritate a oamenilor, cât timp caloriile rămân la nivelul dorit – pentru obiectivul de greutate dorit – nu există niciun motiv pentru care să nu te bucuri de un desert în fiecare zi. Cunosc oameni incredibil de în formă care beau două beri sau mănâncă un baton de ciocolată sau un cheeseburger de la McDonald’s în fiecare zi. (Hei, cu toții avem viciile noastre).

Eu, de exemplu, mă asigur că mănânc multe proteine și legume în fiecare zi. În plac în special bamele, varza de Bruxelles, sparanghelul și multe altele.

Vitaminele și fibrele pe care le conțin sunt fantastice pentru organism – sunt bune pentru sănătate, bune pentru digestie și bune pentru menținerea greutății normale.

În plus, merg la sală de patru ori pe săptămână (bine, de două ori pe săptămână fac brațe – în sufletul meu sunt puțin macho).

În celelalte trei zile încerc să merg 10.000 de pași. Astfel mă asigur că îmi stimulez musculatura și că îmi mențin un sistem cardiovascular sănătos. (Ritmul meu cardiac în repaus era de aproximativ 90 de bătăi pe minut. Acum a scăzut la o valoare sănătoasă de 55.)

Dar mă tratez mereu la cină cu un biscuit. Sau doi. E una din părțile preferate ale zilei pentru mine – de fapt, aș spune, biscuitul meu zilnic îmi dă un mic stimulent să mănânc constant numai alimente sănătoase și să-mi mut fundul la sală.

Poți să mănânci biscuiți și să slăbești? 

Normal că poți. Nu trebuie decât să ai grijă să mănânci constant un număr de calorii care să te mențină la greutatea dorită și să alegi în majoritate alimente „sănătoase”.

Biscuiții (sau orice recompensă îți face cu ochiul) fac parte din dietă – nu reprezintă întreaga dietă.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here