Consumul de fructe și legume te-ar putea face mai fericit

0
905
Consumul de fructe

Peste 12.000 de persoane au fost chestionate de două ori cu privire la consumul de fructe pe care îl au în mod obișnuit – o dată în 2007 și încă o dată în 2009.

În timpul ambelor studii, subiecții și-au evaluat și satisfacția generală în viață, pe o scară de la 1 la 10.

Cercetătorii au investigat modificările consumului de fructe și legume și ale nivelului de fericire la fiecare individ în decursul celor doi ani și au descoperit că, cu cât mâncau mai multe fructe și legume, cu atât se simțeau mai fericiți. 

De exemplu, dacă cineva mânca în 2009 cu două porții de fructe mai mult decât în 2007, nivelul său de fericire a crescut cu aproximat 0,07 puncte pe o scară de 10 puncte.

Pe baza acestei corelații puternice, cercetătorii au calculat că, dacă o persoană ar trece de la o dietă în care nu erau incluse deloc fructe și legume la 8 porții de fructe și legume pe zi, ar experimenta o creștere cu 0,24 puncte a scorului general de fericire.

Deși poate să nu pară o creștere mare, este exact aceeași creștere pe care o experimentezi atunci când te angajezi după o perioadă în care nu ai avut job, spune co-autorul studiului, Dr. Andrew Oswald, profesor de științe comportamentale la Universitatea Warwick din Anglia.

Asta deoarece cercetătorii au calculat și cât de mult corelează fericirea cu alți factori majori, precum statutul de angajat. În medie, șomajul este asociat cu o scădere cu 0,21 de puncte a nivelului de fericire.

Deși oamenii de știință nu pot explica prea bine de ce fructele și legumele ne fac mai fericiți, e posibil ca explicația să stea în nutrienții pe care îi conțin.

Cercetările anterioare sugerează că există o corelație între vitaminele din complexul B – care se găsesc în spanac, varza de Bruxelles și portocale – și producția de serotonină, una din substanțele chimice din creierul nostru care ajută la producerea fericirii.

Un studiu recent a identificat de asemenea o corelație între concentrațiile ridicate de carotenoide, un antioxidant care dă morcovilor sau roșiilor culoarea intensă, și nivelul de optimism.

Chiar dacă mănânci deja fructe și legume, orice creștere a consumului ar putea să-ți aducă o creștere a nivelului de fericire, spune Oswald. 

Țintește spre opt porții pe zi – o porție înseamnă cam 100-150 de grame de fructe și legume proaspete, congelate sau la conservă, potrivit Asociației Americane a Inimii.

Poți să îți iei două din porțiile zilnice din aceste 20 de rețete de smoothie-uri sănătoase, pline de proteine – te vei bucura de toate beneficiile pentru sănătate, de exemplu reducerea riscului de afecțiuni cronice, și vei avea și o părere mai bună despre viață în general.

 



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here