Cele mai bune 10 alimente pe care nu le maninci

19 decembrie 2007

Vrei sa-i faci corpului tau un pustiu de bine? Nu trebuie decit sa iti extinzi lista de cumparaturi.

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →

Vrei sa-i faci corpului tau un pustiu de bine? Nu trebuie decit sa iti extinzi lista de cumparaturi.

Un procent destul de mare de barbati nu ar protesta deloc daca li s-ar propune sa fumeze niste iarba, majoritatea dintre cei de mai sus nu s-ar declara la fel de incintati s-o si manince. Mare pacat, daca stai sa te gindesti ca exista un tip de iarba numit “iarba grasa” sau “grasita” care nu e doar foarte deliciosa, ci si una dintre cele mai sanatoase legume din lume.

Sint multe alimente dupa care organismul tau tinjeste in tacere, si care nu ajung niciodata in interiorul cosului tau de cumparaturi. De unele dintre ele cu siguranta n-ai auzit, pe altele pur si simplu le uiti de fiecare data. De aceea le-am adunat noi la un loc, sa ti le supunem atentiei. Asaza-le pe masa si-ti garantam sanatatea, fara sa ai nevoie de vreo reteta. Presara putina scortisoara in cafea − iti va reduce colesterolul.

Antioxidantii, pe limba noastra

Stiinta s-a decis: legumele sint bune pentru organism. Iar motivul din spatele acestei decizii sint substantele chimice pe care le produc in corp, si anume antioxidantii. Dupa cum sugereaza si numele lor, acesti compusi apara organismul de procesul numit oxidare. Oxidarea e ca un fel de ruginire cauzata de radicalii liberi, atomi de oxigen instabili care ataca celulele, provocind distrugeri lantului de ADN de la nivelul celulelor si crescind astfel riscul de cancer.

Din fericire, antioxidantii stabilizeaza radicalii liberi, impiedicindu-i sa-ti mai atace celulele. In concluzie, daca maninci cit mai multe alimente bogate in antioxidanti, vei creste cantitatea de substante benefice din singe. Rezultatul? Fiecare imbucatura iti intareste organismul cu ajutorul medicinei preventive naturale.

Sfecla

Aceasta radacina aspra la atingere e mai dulce decit orice alta leguma, iar asta o face extrem de gustoasa, in ciuda aspectului neatragator.

De ce e sanatoasa:
Sfecla e ca un fel de spanac de culoare rosie. La fel ca mincarea-minune a lui Popeye marinarul, sfecla rosie este una dintre cele mai bune surse de folati si betaina. Aceste doua substante nutritive lucreaza impreuna pentru a reduce nivelul homocisteinei din singe (compus inflamator ce iti poate afecta arterele si-ti creste riscul de boli de inima). In plus, mai multe studii recente pe hamsteri de laborator au demonstrat ca pigmentii naturali (betacianine) care dau sfeclei culoarea purpurie au calitati anticancerigene.

Cum o consumi:
Proaspata si cruda, nu din borcan. Incalzirea ii reduce calitatile antioxidante. Pentru o salata simpla de o persoana, spala si cojeste o sfecla medie, apoi da-o prin razatoarea mare. Asezoneaz-o cu o lingura de ulei de masline, amestecat cu sucul unei jumatati de lamiie. Poti minca si frunzele si tulpina, si ele contin multe vitamine, minerale si antioxidanti.

Previous1 din 5Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți