Care sunt cele mai sanatoase mezeluri?

15 februarie 2013

Data viitoare cand mergi la supermarket, analizeaza cu atentie exponatele din galantare

Exista trei tipuri principale de mezeluri: intregi (bucati, cum ar fi friptura de vita), combinate (bucati de carne gatite impreuna, cum ar fi unele tipuri de sunca) si procesate (salamurile). „In general, bucatile intregi au cele mai multe nutrimente si cei mai putini aditivi“, sustine dr. Valerie Berkowitz, director in nutritie la Centrul pentru Sanatate Echilibrata din New York. Aditivii din carnuri, in special nitratii si nitritii, pot fi periculosi. Potrivit unei analize britanice, ai un risc de cancer de colon cu 24% mai mare pentru fiecare 50 de grame de carne procesata adaugate la consumul tau zilnic. Dr. Colleen Doyle, director in activitati fizice si de nutritie la Asociația de Cancer din SUA, recomanda consumul saptamanal a cel mult doua portii. Totusi, citeste cu atentie eticheta carnurilor si alege-le pe cele slab procesate, care contin minimum de nitrati ori nitriti. Iata cateva exemple (toate informațiile nutriționale sunt pentru 56 de grame de produs):


PROSCIUTTO
Informații nutriționale 140 de calorii, 18 grame de proteine, 1.140 miligrame de sodiu.
Aroma Acest jambon uscat are doar doua ingrediente: carne de porc si sare de mare. Da, conține mult sodiu, insa aroma intensa te va face sa te saturi cu mai puțin.


PARIZER DE PUI

Informații nutriționale 60 de calorii, 10 grame de proteine, 360 miligrame de sodiu.
Aroma Gustul dulceag il face perfect pentru sandvisuri.


SUNCA DE VITA
Informații nutriționale 80 de calorii, 14 grame de proteine, 140 miligrame de sodiu.
Aroma Cumpara produse din carne de vita crescuta fara antibiotice sau hormoni de creștere.


PIEPT DE CURCAN AFUMAT
Informații nutriționale
50 de calorii, 10 grame de proteine, 360 miligrame de sodiu.
Aroma Aceste felii au un gust atat de bun, incat vei fi tentat sa le mananci fara paine.


JAMBON

Informații nutriționale 60 de calorii, 10 grame de proteine, 440 miligrame de sodiu.
Aroma De regula este condimentat cu sare de mare și puțin zahar.

 

LA CUMPARATURI
Puiul la rotisor sau preparatele din carne de vita, porc sau curcan, pe care le poti cumpara de la supermarket, sunt mult mai sanatoase decat orice mezeluri procesate. De exemplu, o bucata de muschi de vita are cu aproximativ doua-patru grame de proteine in plus per 30 de grame, comparativ cu varianta din galantarele cu mezeluri.

Foto: Joshua Scott.
 



Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți