Când ar trebui să iei prânzul dacă vrei să slăbești?

0
2066
prânzul

Prânzul târziu nu-ți aduce nici un avantaj. Dacă lucrezi în timpul prânzului și te trezești să mănânci ceva după amiază târziu, programul e cel care îți zădărnicește eforturile dacă vrei să slăbești.

Un studiu recent, publicat în American Journal of Clinical Nutrition, a examinat efectele programelor de slăbire pentru mai mult de 1200 de persoane supraponderale sau obeze din Spania.

Astfel, s-a aflat că aceia care au o variație specifică a proteinei perilipină – care este esențială în arderea grăsimilor în corp – au pierdut mai puțin în greutate când au luat prânzul mai târziu de ora 15.00 decât cei care au mâncat mai devreme.

Deși studiul s-a axat pe oameni cu anumite modele genetice, un studiu similar publicat în International Journal of Obesity în 2013 a descoperit că prânzul târziu este asociat cu o rată mai mare de eșec în cazul dietelor, indiferent de variațiile genetice.

De ce îți sabotează totuși prânzul eforturile de a slăbi?

Faptul că îți este somn e influențat de ritmul circadian, la fel e și cu foamea, spune Marie-Pierre St-Onge, Ph.D., profesor asistent la Universitatea Columbia, care studiază impactul stilului de viață asupra controlului greutății la New York Obesity Nutrition Research Center.

„Metabolismul este diferit în cazul fiecăruia, iar momentul în care mâncăm, împreună cu ritmul circadian, ne poate influența pierderile în greutate”, spune ea.

Ritmul circadian controlează, de asemenea, secreția insulinei în corp, adaugă ea.

Dacă mănânci într-un moment când corpul tău este mai puțin sensibil la insulină, ai putea avea dificultăți în arderea grăsimilor și pierderea în greutate.

Chiar dacă ora prânzului poate afecta silueta unora dintre noi, cercetătorii nu au descoperit diferențe semnificative în pierderea greutății când s-au uitat la ora micului dejun sau la cea a cinei.

Aceste concluzii se pot datora și faptului că studiul a fost făcut în Spania, unde mai mult de jumătate din caloriile dintr-o zi sunt consumate la prânz.

De fapt, cei care mănâncă un prânz consistent au deja un avantaj: Studiile anterioare arată că cei pentru care prânzul este masa principală a zilei pierd mai mult în greutate și au un indice corporal mai mic.

De regulă, atunci când muncești de dimineața, ești mai predispus să sari peste micul dejun, ceea ce contribuie la creșteri în greutate, spune St-Onge.

„Dacă te uiți la obiceiurile alimentare ale majorității oamenilor, vorbim de mai puține calorii consumate la micul dejun și prânz.” Dacă aduni micul dejun și prânzul, ajungem la 40% din calorii, în timp ce cina și gustările acoperă restul de 60%”, spune ea.

Sunt necesare mai multe studii privind momentul mesei, spune ea, dar dacă te afli în situația în care mănânci sănătos și totuși te lupți cu pierderea în greutate, să faci din prânz masa ta principală, înainte de ora 15.00, e un început bun.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here