Cacaoa cu lapte e la fel de bună pentru recuperare ca băuturile speciale pentru sportivi

0
2223
Oamenii de știință lansează un nou studiu care îi descrie beneficiile. Cacaoa cu lapte, băutura copilăriei, poate fi exact ceea ce ai nevoie ca să te pui pe picioare după un antrenament extenuant.
Oamenii de știință lansează un nou studiu care îi descrie beneficiile. Cacaoa cu lapte, băutura copilăriei, poate fi exact ceea ce ai nevoie ca să te pui pe picioare după un antrenament extenuant.

Deși probabil că nu e prima ta opțiune, un nou studiu publicat în jurnalul de specialitate European Journal of Clinical Nutrition recomandă cacaoa cu lapte drept o alternativă bună la băuturile special concepute pentru recuperarea sportivilor.

Conform unei recenezii a 12 studii mai mici, cercetătorii de la Universitatea de Științe Medicale Shahid Sadoughi din Yazd, Iran au arătat că laptele cu ciocolată consumat înainte sau după antrenamente este la fel de eficient ca băuturile pentru sportivi în privința recuperării fizice.

Cacaoa cu lapte funcționează la fel de bine ca băuturile speciale: ea crește perioada de timp petrecută în activitatea sportivă înainte de a te simți obosit, îi face pe sportivi să resimtă mai puțin efortul fizic și îmbunătățește ritmul cardiac și nivelul de acid lactic. Cel din urmă test este relevant pentru că exercițiile intense cresc cantitatea de acid lactic din corp, pentru a reveni apoi la nivelul normal odată ce suntem odihniți.

Recenzia are totuși niște limite. Deși a fost realizată printr-o o meta-analiză a 12 studii, rezultatele se bazează pe date ce provin de la numai 150 de participanți, care fie au alergat fie au mers pe bicicletă. Drept urmare, nu știm deocamdată dacă rezultatele pot fi generalizate asupra oricărui tip de activitate sportivă.

Cu toate aceste limite, cercetătorii spun totuși despre cacaoa cu lapte că ar putea fi mai bună că băutură post-antrenament pentru refacerea sportivilor, dacă avem în vedere costul ei mult mai mic decât al băuturile speciale.

„Ce putem învăța din acest studiu este că laptele cu ciocolată e o variantă ieftină și delicioasă pentru recuperare, având efecte egale sau chiar superioare comparativ cu băuturile din comerț”, a spus pentru Reuters Dr. Amin Salehi-Abargoue în calitate de coautor.

E suficient un singur studiu?

Dar ce cred alți experți în domeniu? Kim Spaccarotella, cercetător în biologie la Universitatea Kean din Union, New Jersey, neavând nicio legătură cu studiul despre care vorbim, a spus Reuters că alimentele ce conțin carbohidrați, proteine și electroliți ajută în general recuperarea. „Așa că, pe lângă cacaoa cu lapte, laptele cu cereale, sandvișurile sau supele sunt alte alimente la care se poate apela cu încredere”, a explicat ea.

Dar Ryan Greene, medicul osteopat care a înființat Monarch Athletic Club din Los Angeles, California, este sceptic. După cum a explicat el în MEL, de cele mai multe ori cacaoa cu lapte este foarte dulce, ceea ce îți aduce o cantitate nenecesară de zaharuri simple. Iar asta poate dăuna de fapt sănătății. În plus, inflamația cauzată de produsele lactate ar putea împiedica o refacere musculară eficientă.

Așa că, până la urmă, e sau nu de dorit să savurezi o cacao cu lapte după antrenament? Deocamdată, „juriul științific” nu a luat decizia finală, așa că va trebui să decizi tu singur.

SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here