Atinge-ti obiectivul

24 octombrie 2007

Vei intelege de ce patru din cinci diete nu au sorti de izbinda – iar tu, de fapt, esti doar la un pas distanta de succes a tine un regim de slabire nu e ceva prea placut. Sentimentul privarii alimentare, cintecul de sirena al unei pizza cu o bere rece alaturi, programul organizat care te enerveaza…

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →

Vei intelege de ce patru din cinci diete nu au sorti de izbinda – iar tu, de fapt, esti doar la un pas distanta de succes a tine un regim de slabire nu e ceva prea placut. Sentimentul privarii alimentare, cintecul de sirena al unei pizza cu o bere rece alaturi, programul organizat care te enerveaza…

Si mai rau decit toate acestea: acel sentiment nefericit ca perioada de regim o sa dureze pentru totdeauna si ca papilele tale gustative nu vor mai atinge niciodata o portie de cartofi prajiti cu maioneza. Nu e de mirare ca 80% dintre regimuri esueaza lamentabil, dupa cum ne informeaza American Journal of Clinical Nutrition. Nu te astepta sa te incurajam sa nu mai urmezi nici un regim alimentar, ci din contra, dorim sa te sustinem,fiindca in cele din urma va fi OK. Ca sa iti atingi obiectivul, trebuie pur si simplu sa patrunzi in tainele regimului, intelegind “cind”, “cum” si “de ce”.

Asadar, de aceasta data, in loc sa bijbii legat la ochi pe teren minat, vei urma un traseu clar, insotit de un ghid care sa iti explice capcanele regimurilor alimentare – in care probabil ca ai cazut si tu cindva. Acum insa vei invata sa le ocolesti. Te anuntam de pe acum: curind, vei avea nevoie de o noua garderoba.

Prima saptamana

Criza: Mori de foame

Inainte: Ai fi mincat primul aliment pe care il vedeai inaintea ochilor.
Acum: Maninci, insa diferit. Alege alimente bogate in fibre si apa. Animalul din tine iti sopteste sa alegi un cheesburger urias. Creierul, in schimb, iti spune ca aceeasi valoare calorica o gasesti intr-o portie de paste integrale cu rosii si spanac, o chita cu tarite si o farfurie de supa. Iar cind esti in masina, tine la indemina o punga de fructe uscate (deshidratate) – gustoase, bogate in nutrienti si capabile sa iti taie pofta de mincare.

Ce spune stiinta: “Cind ai stomacul gol, se secreta un hormon numit grelina, care stimuleaza apetitul”, spune dr. Scott Isaacs, profesor de medicina la Universitatea Emory si autor al cartii Hormonal Balance. Nu lasa sa se intimple acest lucru. “Consumind alimente bogate in fibre si apa, cum ar fi fructele si legumele, vei obtine mai rapid senzatia de satietate, controlind in acest fel productia de grelina.”

Si proteinele au acelasi efect, insa anumite alimente bogate in proteine au si o valoare calorica ridicata. Asadar, alterneaza-le. Maninca bucatele de brinza slaba dimineata si felii de mere, bogate in fibre si apa, dupa-amiaza.

Criza: Ai devenit cu adevarat nesuferit, din cauza senzatiei de foame

Inainte: Ai fi ras o punga de chipsuri si un suc.
Acum:
Anihileaza aceasta stare printr-o gustare care sa iti satisfaca hormonii, nu stomacul. Alimentele grase si bogate in zaharuri simple se transforma rapid in glucoza dupa ce sint digerate. De acum inainte, gustarile tale vor consta in carbohidrati complecsi, cum ar fi o cana de fulgi de cereale cu citeva afine si lapte 1,5%. Ce spune stiinta: Esti nesuferit fiindca ai eliminat din regim acele alimente care iti induc rapid o stare de bine – cum ar fi chipsurile si Cola.

Previous1 din 4Next
Poți folosi tastele ← →


Categorii: Nutriție

Comentarii



Aboneaza-te la newsletter-ul Men's Health!






Noutăți