Alimentul pentru „tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte”

0
363
Nici chiar așa, dar nici foarte departe de adevăr - ciupercile conțin o cantitate de antioxidanți mai mare decât aproape orice alt aliment. Așa că sunt un ajutor de neratat în lupta cu trecerea timpului.
Nici chiar așa, dar nici foarte departe de adevăr - ciupercile conțin o cantitate de antioxidanți mai mare decât aproape orice alt aliment. Așa că sunt un ajutor de neratat în lupta cu trecerea timpului.

Izvorul tinereții ar putea fi chiar în farfuria ta cu tocaniță de ciuperci. Un studiu recent publicat în jurnalul Food Chemistry arată că, datorită concentrației mari de anumiți antioxidanți, ciupercile ar putea avea proprietăți anti-îmbătrânire.

Pentru acest studiu cercetătorii de la Penn State University au analizat compoziția a 13 specii de ciuperci. Descoperirea a fost spectaculoasă: ciupercile conțin cantități neobișnuit de mari din doi antioxidanți importanți – ergotioneină (ERGO) și glutationă (GSH). Rolul acestora pentru o bună sănătate și efectele anti-îmbătrânire au fost îndelung studiate.

Ciupercile au o cantitate de două ori mai mare de GSH decât sparanghelul, vicecampionul din categoria legumelor. Pentru cele mai multe din ciupercile studiate, nivelul de ERGO era cel puțin la fel de mare ca cel de GSH.Autorul studiului Robert Beelman, Ph.D., profesor de știința alimentației la Penn State University ne explică de ce ERGO în primul rând e un antioxidant așa de important. Corpul lucrează pentru a-l extrage din fluxul sanguin la aproximativ o oră după consum. De acolo ajunge la țesuturile supuse stresului de oxidare, un proces care dăunează celulelor, proteinelor și ADN-ului. Toate acestea joacă un rol foarte important în probleme grave de sănătate cum ar fi cancerul, bolice cardiovasculare sau maladia Alzheimer.Corpul nu poate produce ERGO de unul singur, drept urmare e absolut necesar consumul de alimente care conțin fungi. „Cum ciupercile sunt compuse din fungi, ele conțin cea mai mare cantitate de ERGO dintre alimentele pe care le mâncăm”, spune Beelman. „Multe alte alimente conțin cantități mici de ERGO pentru că plantele adună fungi din sol. Dar nimic nu se poate compara cu ciupercile!”Așa că ce ciuperci ar trebui să mănânci pentru a te bucura cel mai din plin de efectele antioxidanților?Specialitățile precum shiitake, oyster sau miatke conțin cele mai mari cantități. Deși variantele mai obișnuite – cum ar fi portabello sau champignon – conțin mai puțin, tot reprezintă o sursă mai importantă decât alte alimente, spune Beelman.

El recomandă consumul a cinci ciuperci champignon pe zi. Chiar dacă nu vă propuneți să savurați o farfurie de tocăniță sau de ciulama, puteți încerca să le adăugați la paste, pe sandviș, în omletă sau lângă friptura preferată.



SOURCEMen's Health
SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here