Alimente pentru un abdomen plat

0
2023

De Julie Stewart. Adaptare de Luiza Gabriela Vîlsan. Ilustrație: Sam Island.

Înghețata, berea, acea felie de pizza extra… toate conspiră în detrimentul pătrățelelor tale. A sosit momentul să le faci cunoștință colăceilor cu inamicul – bacteriile prietenoase cunoscute drept probiotice.

Ce fac ele

Probioticele sunt bacterii vii, benefice, iar în sistemul tău digestiv trăiesc zeci de miliarde. Cunoști acest aspect, deoarece producătorii de iaurt nu contenesc să explice beneficiile probioticelor, iar doctorii le prescriu deseori pentru promovarea sănătății sistemului digestiv și a colonului. Însă ceea ce nu știi este că aceste microorganisme te pot ajuta să slăbești. Conform unui studiu din China, oamenii care au consumat probiotice timp de cel puțin opt săptămâni au pierdut cu aproape un kilogram în plus, în medie, față de cei care nu au făcut-o.

Cum funcționează

O mare parte din bacteriile din sistemul tău gastrointestinal fac parte din două specii: Firmicutes și Bacteroidetes. Cercetările sugerează că oamenii supraponderali tind să aibă mai multe din prima specie de bacterii, în timp ce la persoanele slabe predomină cea de-a doua specie. Teoria susține că probioticele reechilibrează flora intestinală, adică pot reduce inflamaţia şi depunerea de grăsime în timp ce mențin senzația de sațietate. Rezultatul: se elimină supraalimentarea și se accelerează metabolismul.

Ce să mănânci

„Încearcă să consumi zilnic o porție de alimente fermentate sau etichetate «cultivate»“, sugerează dr. Gerry Mullin, autorul cărții The Gut Balance Revolution. Poți consuma chefir simplu, supă miso, varză murată și ceai de kombucha. De asemenea, este eficient și iaurtul; cercetările spun că oamenii care îl consumă periodic își pot controla mai bine greutatea. „Bacteriile bune din iaurt sunt responsabile în mare parte pentru efectele benefice, dar și proteinele joacă un rol important“, spune dr. Simin Nikbin Meydani, profesor în nutriție și imunologie la Universitatea Tufts. Caută iaurt grecesc simplu și evită-l pe cel cu fructe, deoarece este bogat în zahăr. Dacă vrei să-i dai o aromă dulce, adaugă câteva fructe de pădure congelate, niște fulgi de ciocolată neagră ori bucățele de fructe uscate.

Alte trei beneficii ale probioticelor

Scad glicemia

Diabeticii care consumă periodic probiotice au înregistrat o scădere medie cu 16 puncte a nivelului de zahăr din sânge, în timpul repausului alimentar, arată un studiu chinezesc. Teoria spune că probioticele pot inhiba absorbția glucozei în intestine, limitând cantitatea de glucoză ce ajunge în fluxul sangvin. Un efect vital pentru echilibrarea nivelului de zahăr din sânge și pentru evitarea fluctuațiilor periculoase.

Te relaxează

Studenții stresați care au consumat zilnic o băutură pe bază de bacterii Lactobacillus casei Shirota au înregistrat creșteri mai mici de cortizol, hormonul stresului, decât cei care au luat un placebo, arată un studiu din Japonia. Bacteriile benefice ar putea înăbuși semnalele care activează glandele suprarenale (care secretă cortizol), transmise de la tractul gastrointestinal spre creier.

Desfundă arterele

Într-un studiu brazilian, oamenii cu sindromul metabolic care au consumat zilnic bacteria probiotică Bifidobacterium lactis HN019 și-au redus colesterolul rău cu o medie de 17,5 puncte. Colesterolul din sânge s-ar putea lega de bacteriile prietenoase, lăsând o cantitate mai mică să se depoziteze pe vasele de sânge. Găsește această tulpină în UP4 Ultra Probiotic Immune Health Vegetable Capsules (133 lei, target.com).

Articol preluat din ediția de decembrie 2016-ianuarie 2017.



SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here