7 alimente care nu te lasă să dormi

0
1342
S-ar putea să fie nevoie să reevaluezi ce mănânci sau bei în ultima parte a zilei. Ca să te poți bucura de un somn bun și deci de ziua de după.
S-ar putea să fie nevoie să reevaluezi ce mănânci sau bei în ultima parte a zilei. Ca să te poți bucura de un somn bun și deci de ziua de după.
În unele dimineți sari din pat plin de viață și chiar dacă sunetul alarmei nu e cel mai plăcut din lume, ești încântat că începe o nouă zi. Alteori? Sportul, orice mișcare de fapt, sunt ultimele lucruri de care vrei să auzi. O explicație poate fi și ceea ce mănânci și bei înainte de culcare, care îți pot afecta ciclul de somn. Așa că dacă faci niște schimbări la capitolul „înfulecat nocturn”, e foarte posibil ca eul tău de dimineață să-ți mulțumească.

  1. Sucul de roșii

Când vine vorba de somn bun, acest însoțitor perfect al pastelor nu e recomandat din două motive. Nu numai că le poate cauza arsuri la stomac celor care suferă de reflux gastroesofagian (sau pirozis), dar conține și tiramină. Acest aminoacid stimulează eliberarea de norepinefrină în creier – un stimulant care favorizează activitatea cerebrală și deci nu te lasă să dormi.

2. Ciocolata

Ciocolata conține în mod natural cofeină care poate fi problematică pentru cei care nu sunt obișnuiți cu ea (care nu consumă de obicei cafea, ceai negru, Cola etc.). Ea mai conține și un compus numit teobromină – un stimulant care crește ritmul bătăilor inimii și deci face mai greu să adormi. Încă nu ești gata să renunți la desertul tău preferat? Încearcă o tabletă de ciocolată albă.

3. Alcoolul

Da da, ai citit bine! Deși alcoolul are efect sedativ care te poate face să adormi, somnul în care cazi nu e atât de profund pe cât ai nevoie. În plus, mahmureala de dimineață nu e nici ea cel mai de dorit lucru.

4. Friptura

Din când în când poți să savurezi o friptură suculentă la cină, dar nu atunci când vrei neapărat un somn odihnitor. Studiile arată că mâncarea bogată în grăsimi saturate, cum este o friptură bună, afectează negativ somnul. Astfel de alimente îngreunează digestia ceea ce face mai dificil și să adormi.

5. Chipsurile cu sos

În special sosurile iuți pot cauza arsuri stomacale celor care au probleme cu aciditatea gastrică. Aceste arsuri se simt cu atât mai puternic atunci când te întinzi. În plus, chipsurile sunt în general sărate, iar noi studii arată că un consum redus de sare face mai puțin necesar mersul la toaletă peste noapte.

6. Sucurile acidulate

Consumul regulat de astfel de băuturi care conțin cofeină și zahăr duce la scurtarea timpului de somn. Pe de altă parte, un pahar de suc acrișor de vișine de exemplu poate ajuta să învingi insomnia și poate asigura un somn mai calitativ.

7. Apa

Un pahar de apă înainte de culcare e chiar recomandat. Dar încercarea de a te hidrata pentru exercițiile de dimineață înghițind câteva pahare deodată cel mai probabil că o să te facă să mergi de multe ori la toaletă, ceea ce o să-ți strice somnul. Așa că ar fi mai bine să bei apă pe tot parcursul zilei și să iei cu tine o sticlă pentru sportul matinal. Altă idee ar fi ca înainte de culcare să iei o gustare compusă din fructe cu conținut mare de apă, cum ar fi kiwi care are și destul de multă serotonină – neurotransmițătorul care favorizează liniștea și somnul bun.

 



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here