Vrei o dietă echilibrată? Încearcă aceste 9 alimente sățioase și sănătoase!

0
765

De dr. Mike Roussell. Adaptare de Oana Popa. Ilustrație: Michael Hoeweler.

1/ Ouă

Un ou mare are peste șase grame de proteine. Consumă-le fierte, ca gustare. E greu să mănânci mai mult de două și te fac să-ți treacă pofta de altceva. Sunt un adaos inteligent la supe, salate, orez sau paste.

2/ Supă Miso

Supele sărace în calorii îți umplu stomacul și îți păcălesc corpul că te-ai săturat. Supa japoneză Miso conține și probiotice, pentru o digestie sănătoasă.

3/ Sparanghel

O legătură medie de sparanghel, sursă bună de antioxidanți, are doar trei calorii. Gătește-l ca garnitură la friptură sau toacă-l și amestecă-l în felul tău preferat de paste sau stir-fry.

4/ Linte

Elimină foamea cu o lovitură combinată de fibre și proteine. O jumătate de cană de linte conține 10 grame de proteine, șase grame de fibre și doar 120 de calorii.

5/ Carne de vită

Cercetări recente arată că un mic-dejun cu ouă și carne de vită te ajută să te simți mai sătul toată ziua și să mănânci mai puțin seara, decât un mic-dejun cu mai puține proteine. Mănâncă pastramă.

6/ Terci de ovăz

Mărește-i volumul, adăugând o cană de apă în plus. Fibrele solubile ajută la încetinirea digestiei, dând senzația de sațietate. Fulgii de ovăz conțin trei până la cinci grame de fibre în fiecare porție.

7/ Brânză proaspătă

O cană are 163 de calorii și 28 de grame de proteine cu eliberare lentă. Combin-o cu fructe de pădure pentru a obține o gustare dulce și sănătoasă, care te va ține până la următoarea masă sau peste noapte.

8/ Varză de Bruxelles

O cană conține trei grame de fibre și mai puțin de 40 de calorii. Călește o cană sau două de căpățâni, tăiate în jumătate, la 220 de grade, timp de 15 minute, și amestecă-le cu muștar.

9/ Creveți

Fie că mănânci 30 de grame de proteine din creveți sau din piept de pui fără piele, aportul caloric e mai mic de 160 de calorii. Dar porția de creveți va fi cu un sfert mai mare decât cea de pui.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here